Części i regeneracja

Wydarzenia

ponad rok temu  21.02.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak działa asystent turbosprężarki? Audi wyeliminuje tzw. turbodziurę?

700 Nm momentu obrotowego, 255 kW (347 KM) mocy: nowe Audi SQ5 TDI, podobnie jak jego poprzednik pierwszej generacji, wyposażone zostało w mocny silnik V6. Elektrycznie napędzana sprężarka zapewnia maksymalny moment obrotowy sportowego SUV’a już na pierwszym biegu.

Jednostka napędowa 3.0 V6 TDI montowana w nowym Audi SQ5 TDI łączy zalety stałego dostępu do dużej mocy z wysoką wydajnością. 255 kW (347 KM) i 700 Nm – olbrzymi moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie od 2500 do 3100 obr./min. Wysokoprężny silnik V6 rozpędza sportowego SUV’a do prędkości autostradowej w 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Według założeń cyklu testowego NEDC, auto spala od 6,6 do 6,8 litrów oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisji 172 – 177 gram dwutlenku węgla na kilometr. Audi SQ5 TDI spełnia w ten sposób wymagania normy emisyjnej Euro 6.

Nowy asystent turbosprężarki: sprężarka EAV

Elektrycznie napędzana sprężarka to świetne uzupełnienie turbosprężarki. Wspomaga ona układ wtedy, gdy gazy spalinowe nie mają wystarczającej energii do poruszania klasycznej turbosprężarki, np. podczas startu i podczas przyspieszania w niskim zakresie obrotów – do 1650 obr./min. Dzięki niej natychmiast, gdy tylko kierowca będzie go potrzebował, dostępny jest wysoki moment obrotowy bez efektu tzw. „turbodziury”. Rozwiązanie to sprawdza się najbardziej podczas startu, wyprzedzania, czy wychodzenia z zakrętu. W codziennych, normalnych sytuacjach drogowych, wczesny i szybki rozwój momentu obrotowego wpływa na utrzymywanie niskich obrotów silnika, a co za tym idzie niskiego spalania.

Elektrycznie napędzana sprężarka umieszczona jest blisko silnika, na ścieżce wylotowej powietrza z intercoolera. Sprężarka EAV wchodzi do gry, gdy wzrasta zapotrzebowanie na moc (sygnał płynący z pedału gazu), a turbosprężarka wciąż ma zbyt mały ładunek. Niewielki, kompaktowy silniczek elektryczny o mocy wyjściowej
7 kW, w zaledwie 300 milisekund rozpędza koło kompresji do prędkości 65 000 obr./min., w wyniku czego sprężarka wytwarza ciśnienie doładowujące o wartości 1,4 bara.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Manx 1 ponad rok temu 7kW to mają sporej wielkości silniki na przykład od podnosnika samochodowego , lub wrzecion frezarek a to masa okołao 40kg i spore gabaryty. Nie przypuszczam aby takie doładowanie miały silniki Audi. 0.7 kW to już bardziej do mie przemawia bo takie wysoko obrotowe silniczki były używane do dronów i mogły by być w celu doladowania użyte a już rozpędzenie 7kW do 65 000 rpm/min zajeło by kilka dobrych sekund z uwagi na masy wirujące i łożyskowanie. Panowie inżynierowie zweryfikujcie swoją wiedzę.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony