Części i regeneracja

Części i regeneracja

Artykuł sponsorowany

ponad rok temu  14.10.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Jakość OE, której ufają najlepsi. Kilka faktów na temat Hengst Filter

Górna część systemu filtracji oleju Bentley Continental GT i Audi A8, silniki W12 FSI.

Strona 1 z 2

Wchodząc do sklepu stacjonarnego lub internetowego z częściami samochodowymi można się poczuć jak w supermarkecie. Wszystkie produkty zachęcają opakowaniem, dopasowaniem, a producenci prześcigają się w obietnicach. Niektóre są oryginalne, a inne zapewniają, że do oryginału nic nim nie brakuje i są idealnym zamiennikiem. Dodatkowym wabikiem może być tu cena lub obietnica wygenerowania marży, ale czy za tym wszystkim podąża obiecywana jakość?

Jak z tego gąszczu ofert i produktów wyłowić motoryzacyjne perełki, które spełnią oczekiwania nie tylko Klienta, ale też jego auta? Samochód w momencie zakupu części nie może wyrazić zdania, ale prędzej czy później swoim „zachowaniem” na pewno da znać czy dokonaliśmy właściwego wyboru.

Na zdjęciu separator mgły olejowej w silniku EA825 w Porsche Panamera

Ogier w świecie koni mechanicznych

Wielu producentów części zamiennych potrafi wyprodukować filtr. Jednak Hengst jest kimś więcej niż tylko producentem filtrów. Firma ma 19 placówek w 11 krajach i na 4 kontynentach, a poza filtracją w samochodach osobowych i użytkowych, dostarcza także rozwiązania filtracyjne do maszyn budowlanych i rolniczych, przemysłowych czy zastosowań domowych (np. odkurzacze). Dzięki temu mamy rozległą wiedzę na wszystkich polach filtracji w prawie każdym rejonie świata. Jakość OE to nie tylko hasło reklamowe, ale fakt, który towarzyszy firmie od początków produkcji, aż po dzień dzisiejszy.

Być może to prorocze nazwisko założyciela Waltera Hengsta (słowo Hengst po niemiecku oznacza Ogier), a może ciężka praca i innowacyjne myślenie sprawiły, że od ponad 60 lat firma jest liderem wśród dostawców wyposażenia dla producentów pojazdów i silników napędzanych końmi… mechanicznymi. Początki Hengst w latach 60-tych to produkcja seryjna filtrów oleju dla Mercedes-Benz oraz produkcja seryjna dla Porsche. Po dziś dzień kontynuujemy współpracę i do silników rodziny EA825 montowanych w Porsche Panamera dostarczamy separator mgły olejowej. Ten modułowy system do silnika V8 montowany jest na pokrywie głowicy cylindrów z polarowym zaworem bezpieczeństwa, kontrolą ciśnienia i króćcem wlewu oleju.

Mamy najlepszych Klientów na świecie!

Na zdjęciu moduł filtracji oleju Mercedes-Benz, silniki M256 i OM654

Wśród marek, które od lat ufają firmie Hengst są m.in.: Porsche, Mercedes-Benz, Volkswagen, Skoda, Seat, Audi, Bentley, Bugatti, koncern General Motors (Opel, Buick, Chevrolet), Hyundai, Kia, Volvo, BMW i wielu innych. Współpraca pomiędzy Działami Badawczymi producentów pojazdów i Inżynierami Hengst pozwala tworzyć rozwiązania odpowiadające na współczesne wyzwania świata motoryzacji takie, jak: zmniejszenie przestrzeni instalacyjnej, wagi komponentów, zużycia paliwa, czy emisji spalin przy jednoczesnym zachowaniu niezawodności i wytrzymałości wszystkich części pojazdu. W rezultacie powstają moduły filtracyjne, które pomagają ograniczać konsumpcję paliwa i emisję spalin, wpływają na czystość środowiska, redukują ciśnienie, integrują w jednej zwartej obudowie wiele funkcji, mają mniejszą przestrzeń instalacyjną, niższą wagę, tworzone są z najlepszych surowców i zapewniają wysoką zdolność filtracyjną w całym okresie międzyserwisowym.

Współpraca Hengst i Mercedes-Benz

Na zdjęciu moduł filtracji oleju Mercedes-Benz, 6-cylindrowe silniki bi-turbo

Hengst jest partnerem rozwojowym i dostawcą rozwiązań filtracyjnych dla Mercedes-Benz. Firma dostarcza moduł filtracji oleju do 4-cylindrowych silników diesla OM654 i 6-cylindrowych silników benzynowych M256. Ta hybrydowa, wykonana z tworzywa sztucznego i aluminium konstrukcja ma w plastikowej pokrywie wkład filtra oleju Energetic® z zaworem spustowym i obejściowym, a także wymiennik ciepła, czujnik temperatury i ciśnienia, elektrycznie sterowany zawór hydrauliczny i zawór pierwszego napełnienia olejem. Między innymi dzięki temu wspominane silniki spełniają nowe, zaostrzone normy emisji spalin Euro 6d.

Kolejnym przykładem tej współpracy jest moduł filtracji oleju produkowany przez Hengst dla 6-cylindrowych, podwójnie doładowanych silników benzynowych samochodów Mercedes-Benz. Posiadający odlewaną, aluminiową obudowę moduł ma zintegrowaną chłodnicę oleju i płynu chłodzącego oraz kontrolujący ciśnienie oleju zawór hydrauliczny i zawór sterujący. Wkład filtracyjny serii Energetic® wykonany jest ze specjalnie obrabianych termicznie medium z dodatkiem 30 % włókien poliestrowych, które zapewniają separację zanieczyszczeń zgodną z zaleceniami konstruktorów silników - w aspekcie przebiegów pomiędzy kolejnymi wymianami oleju.

Produkcja seryjna dla samochodów marzeń

Na zdjęciu moduł filtracji oleju w silnikach benzynowych Mercedes-Benz M133 AMG

Mamy wiele powodów do dumy i jednym z nich jest produkowana seryjnie przez Hengst górna część systemu filtracji oleju dla luksusowych samochodów Bentley Continental GT, czy Audi A8 z silnikiem W12 FSI. Ten nagrodzony, wykonany z odlewanego aluminium projekt ma zintegrowaną chłodnicę oleju i w sposób optymalny wykorzystuje przestrzeń instalacyjną.

Lata ciężkiej pracy i doświadczenia sprawiły, że Hengst może też tworzyć rozwiązania do samochodów marzeń takich, jak wyposażony w silnik benzynowy Mercedes-Benz M133 AMG. W tym własnie modelu montowany jest wyprodukowany przez Hengst moduł filtracji oleju z wymiennikiem ciepła, który gwarantuje maksymalną powierzchnię filtracji przy minimalnej przestrzeni montażowej. Tu również zastosowano oszczędzający zasoby modułu i opatentowany przez Hengst wkład filtra serii Energetic®.

Tagi: Hengst,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony