Auto Świat policzył kiedyś, że w Polsce miesięcznie naprawia się 20 tysięcy turbosprężarek. Ofert, skierowanych czy to bezpośrednio do kierowców, czy też do warsztatów samochodowych, nie brakuje.
Czym kierować się przy wyborze wykonawcy tej usługi? W pierwszej kolejności należałoby zwrócić uwagę na to, że regeneracja jest dziedziną, w której maszyny wspierają pracę ekspertów regeneracji. Posiadana przez fachowców specjalistyczna wiedza oraz umiejętności manualne niestety nie wystarczą do przeprowadzenia rzetelnej naprawy – tutaj konieczne jest posiadanie kompleksowego i w pełni sprawnego parku maszynowego.
Obecnie turbosprężarki wymagają między innymi precyzyjnej kalibracji i nawet najmniejsze odchyły od fabrycznych parametrów mogą powodować niewłaściwą pracę pojazdu. Najnowocześniejsze urządzenia testujące w trakcie eksploatacji mogą stracić swoje właściwości i przekłamywać końcowe wyniki, dlatego tak istotne są regularne prace serwisowe, podczas których sprawdzane są wszystkie podzespoły, które mają wpływ na finalne wyniki.
Warto zwrócić uwagę na ten aspekt i wybrać wykonawcę, który dba o ten element profesjonalnej naprawy. A co to znaczy dba? To znaczy, że raz w roku przeprowadza kontrolę wyważarki i uzyskuje certyfikat świadczący o nienagannym działaniu urządzenia.
Zachęcamy do przyjrzenia się ofercie polskiej firmy Genesis Turbo. Firma ta, specjalizująca się w regeneracji układów wtryskowych i turbosprężarek, poinformowała właśnie o uzyskaniu certyfikatów potwierdzających prawidłowe działanie wykorzystywanych w firmie maszyn do kalibracji wyważarek. Pracownicy firmy stosują w pracy trzy urządzenia firmy Cimat - Turbo Test Automatic. To maszyna do kalibrowania turbosprężarek ze zmienną geometrią, wyposażona w system automatycznego podłączenia turbosprężarki do maszyny w celu zmniejszenia cyklu pomiarowego. Ten model maszyny umożliwia regulację zmiennej geometrii według wartości przepływu strumienia powietrza przez łopatki mechanizmu. Jest to tzw. metoda przepływowa. Wszystkie pomiary wykonywane są przy unieruchomionym wirniku.
Przeprowadzone przez CIMAT badania techniczne potwierdziły prawidłowe działanie urządzeń. Kontrolerzy sprawdzali dokładność regulacji, pomiarów i ustawień sprzętu mechanicznego i elektronicznego.
Jakie korzyści płyną z posiadania sprawnie funkcjonującej maszyny Cimat Turbotest Autmatic? Otóż urządzenie to umożliwia:
1. Przeprowadzanie testów statycznych oraz dynamicznych.
2. Pomiar rzeczywistego ciśnienia po stronach ciepłej i zimnej, przy stworzeniu warunków smarowania jakie panują w pojeździe.
3. Pomiar doładowania (koniec problemów z brakiem mocy).
4. Pomiar wydajności turbosprężarki podczas pracy pod obciążeniem na wysokich prędkościach obrotowych.
5. Kontrolę szczelności oleju – 15 minutowy test.
Sama regeneracja turbosprężarek w firmie Genesis Turbo odbywa się w kilku etapach. Pierwszy to przygotowanie niesprawnego komponentu do naprawy, a więc rozebranie turbosprężarki na części pierwsze, określenie przyczyny uszkodzenia (bardzo ważny element, pomijany przez niektóre firmy), czyszczenie w myjce ultradźwiękowej i szkiełkowanie.
Regeneracja właściwa to kolejne etapy: wymiana kompletnego zestawu naprawczego, wymiana talerzyka, blaszki termicznej, wirnika z wałkiem, koła kompresji. Następnie przeprowadzane są kolejne czynności: montaż rdzenia turbosprężarki, kontrola szczelności (olej 0W20, ciśnienie 4,5 bara), doważenie na maszynie wysokoobrotowej, montaż doważonego rdzenia turbosprężarki z obudowami. Teraz czas na etap, o którym pisaliśmy wcześniej, a więc kalibracja mechanizmu zmiennej geometrii oraz siłownika.
Ostatni krok polega na dokonaniu serii specjalistycznych, niezależnych testów. Dzięki temu Genesis Turbo może zagwarantować i potwierdzić certyfikatami, że uszkodzona turbosprężarka odzyskała parametry produktu fabrycznie nowego.
Dodatkowo dział kontroli stale czuwa nad każdym etapem regeneracji oraz przeprowadzania testów w oparciu o normę zarządzania jakością ISO 9001.
Więcej informacji na www.genesisturbo.pl.
Takie certyfikaty otrzymały wszystkie urządzenia Cimat Turbotest Automatic pracujące w firmie Genesis Turbo.
Komentarze (1)