Stosowane w samochodach osobowych lub dostawczych, wysokoobrotowe silniki bardzo często wyposażone są w łańcuch rozrządu pracujący wewnątrz jednostki napędowej i smarowany olejem silnikowym. Łańcuch łączy wał korbowy z wałkiem rozrządu, który z kolei steruje otwieraniem i zamykaniem zaworów dolotowych i wylotowych. Wraz z upływem czasu i w zależności od sposobu eksploatacji samochodu łańcuch rozciąga się. To może doprowadzić nawet do problemów z synchronizacją wałka rozrządu i wału korbowego, uniemożliwiając zachowanie właściwych faz rozrządu, co przekłada się na niewłaściwe czasy otwierania i zamykania zaworów. Prowadzi to do spadku osiągów silnika, zwiększonego poziomu emisji, a w skrajnym przypadku nawet do mechanicznego uszkodzenia silnika.
W tym filmie video przyglądamy się wymianie zestawu łańcucha rozrządu w popularnym samochodzie, przy wykorzystaniu wysokiej jakości elementów SWAG.
Komentarze (0)