Firma TRW Automotive ogłosiła, że jest dostawcą elektrohydraulicznego systemu wspomagania układu kierowniczego do pierwszego pojazdu marki Ferrari z napędem hybrydowym – LaFerrari.
W porównaniu do tradycyjnych hydraulicznych układów wspomagania układu kierowniczego, EPHS produkcji TRW oferuje ograniczenie zużycia paliwa o 0,3 l/100 km i redukcję emisji dwutlenku węgla o około 7 g/km. Co więcej, technologia ta przynosi korzyści w zakresie oszczędności paliwa i redukcji emisji CO2 porównywalne do w pełni elektrycznych układów wspomagania.
System EPHS TRW składa się z zespołu pompy hydraulicznej o kompaktowej budowie (MPU), połączonej z silnikiem elektrycznym. Podobnie jak inne rozwiązania elektryczne, układ EPHS pracuje niezależnie od silnika spalinowego pojazdu.
Poza oszczędnością paliwa i komfortem jazdy rozwiązanie EPHS oferuje również możliwość proporcjonalnego doboru siły wspomagania do prędkości jazdy pojazdu. Dzięki tej elastycznej funkcji system EPHS może dostosować się do różnych warunków jazdy, ułatwiając parkowanie i podróżowanie po mieście oraz gwarantując stabilność przy wyższych prędkościach. EPHS posiada ponadto opcję stopniowania poziomów wspomagania, która działa w oparciu o informacje o obciążeniu pojazdu przekazywane przez inne podzespoły.
Komentarze (0)