Mitsubishi Lancer
Rocznik: 2011
Silnik: 1,8 DI Diesel (4N13)
Rozładowany akumulator
Świeci się kontrolka ładowania, silnik nie uruchamia się
W przypadku wyżej wymienionych pojazdów poluzowane koło pasowe alternatora może doprowadzić do awarii sieci pokładowej i uszkodzenia innych komponentów.
Ze względu na wadę produkcyjną koło pasowe alternatora może poluzować się podczas jazdy.
Zachodzi przy tym niebezpieczeństwo, że akumulator nie będzie się już ładował, a sąsiednie komponenty zostaną uszkodzone przez koło pasowe, które odpadło. Kontrolka ładowania zaczyna świecić się, a silnik może przestać pracować podczas jazdy.
Producent pojazdów już rozpoznał problem. Właściciele zostaną wezwani do serwisu, gdzie określone pojazdy zostaną sprawdzone, a w razie potrzeby nastąpi wymiana alternatora.
Należy jednak wyjść z założenia, że w użyciu są samochody, które z różnych względów nie zostały sprawdzone.
Należy zwrócić uwagę na tę informację podczas rozpatrywania reklamacji dotyczących akumulatora i świecącej się kontrolki ładowania.
Komentarze (0)