Publikujemy wskazówki dotyczące problemów z rozruchem silnika w pojazdach marki MAN, Neoplan, Fiat, Claas, Demag, Mercedes-Benz i Setra po zamontowaniu filtra KX191/1D lub KX80D.
Ww. typy filtrów paliwa Mahle stosowane są w wielu milionach pojazdów na całym świecie. Po prawidłowym montażu pracują one niezawodnie, zapewniając optymalną wydajność filtrowania. Jednak po zamontowaniu tych filtrów pojawiają się czasami reklamacje ze strony klientów, związane z problemami z rozruchem silnika oraz komunikatami zakłóceń ECU. Dokładna analiza przesłanych filtrów oraz dodatkowo różnych pojazdów, w których wystąpiły wzmiankowane problemy, wykazała, że często źródłem problemów nie jest sam filtr, ale jego nieprawidłowy montaż. Dlatego zalecane jest bardzo staranne postępowanie podczas montażu.
Właściwy sposób montażu opisujemy w oparciu o dwa najczęściej spotykane błędy montażowe.
Przypadek 1: Nieprawidłowe założenie uszczelki
Diagnoza i przyczyna: Nieszczelność, gdyż uszczelka pokrywy nie została zwilżona paliwem przed montażem lub została uszkodzona przy nakładaniu na pokrywę.
Środki zapobiegawcze: Zwilżyć uszczelkę olejem napędowym i założyć na pokrywę. Zwilżyć również wszystkie elementy uszczelniające w filtrze przed umieszczeniem go w obudowie.
Przypadek 2: Nieprawidłowe osadzenie trzpienia centralnego
Diagnoza i przyczyna: Nieszczelność, gdyż trzpień centralny poluzował się przy demontażu pokrywy i został wykręcony o kilka obrotów. Powoduje to otwarcie odpływu, co umożliwia opróżnienie obudowy. Ponieważ w chwili uruchamiania pojazdu obudowa musi zostać ponownie napełniona paliwem, następuje opóźnienie rozruchu.
Środki zapobiegawcze: Przed umieszczeniem nowego filtra bezwzględnie upewnić się, że trzpień centralny jest dobrze dokręcony (jak na ilustracji).
Komentarze (0)