Autodata – zaufany światowy lider w zakresie informacji technicznych – udostępnia rozwiązania powszechnych problemów występujących we współczesnych samochodach.
Fiat 500X
Odgłos gwizdu z obszaru schowka
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Fiat 500X z 2015 roku, którego właściciel skarży się na odgłos gwizdu dochodzący z obszaru schowka. Słyszeliśmy taki odgłos, ale nie udało nam się określić jego przyczyny. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Znane jest nam jedno rozwiązanie, które może być zastosowane w przypadku opisanego odgłosu gwizdu w modelach Fiat 500X. Przyczyną jego występowania jest zbyt duża szczelina pomiędzy tarczą regulacji przepływu powietrza a osłoną schowka, co sprawia, że przepływające powietrze omija tarczę regulacji przepływu powietrza. Zamontuj nową wersję tarczy regulacji przepływu powietrza, dostępną w dziale części Fiat, na osłonie schowka (rys. 1.1). Powinno to zaradzić usterce.
Mercedes-Benz SLK
Nadmierny hałas z paska napędowego dodatkowych podzespołów
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Mercedes-Benz SLK 200 z 2015 roku, w którym niedawno wymieniliśmy pasek napędowy dodatkowych podzespołów z powodu nadmiernego hałasu z przedniej części silnika. Samochód działał prawidłowo przez pewien czas, ale wrócił do warsztatu z tym samym problemem. Czy przychodzą wam do głowy jakieś inne przyczyny usterki, zanim wymienimy pasek napędowy dodatkowych podzespołów po raz kolejny?
Peugeot 4008
Brak mocy silnika i odgłos gwizdu dochodzący z przedziału silnikowego
Pytanie: Zgłosił się do nas właściciel Peugeot 4008 z silnikiem wysokoprężnym 1,8 HDi z 2014 roku, który skarży się na brak mocy silnika i odgłos gwizdu dochodzący z przedziału silnikowego. Wykonaliśmy podstawowe czynności kontrolne układów paliwa i powietrza, sprawdziliśmy, czy zostały zapisane kody usterek, ale niczego nie znaleźliśmy. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Problem z odgłosem gwizdu dochodzącym z przedziału silnikowego w modelach 4008 z silnikiem wysokoprężnym 1,8 jest nam znany. Przyczyną usterki jest prawdopodobnie gumowa uszczelka pomiędzy przewodem zasysającym powietrza a turbosprężarką, która została zassana do turbosprężarki, powodując uszkodzenie wirnika zasysania powietrza turbosprężarki (rys. 3.1). Sprawdź uszkodzenia turbosprężarki i w razie potrzeby wymień na nową. Załóż nową uszczelkę na przewodzie zasysającym. Zamontuj nową rurę zasysającą (rys. 3.2). Po zakończeniu naprawy powinno się wykonać jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.
Seat Leon ST
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika wskazuje temperaturę maksymalną, a na tablicy przyrządów wyświetla się komunikat ostrzegawczy
Pytanie: Mamy problem z samochodem marki Seat Leon ST 1,6 TDI z 2014 roku. Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnika wskazuje temperaturę maksymalną, a na tablicy przyrządów wyświetla się komunikat ostrzegawczy nakazujący kierowcy wyłączenie silnika. Sprawdziliśmy ciśnienie układu chłodzenia, ale nie stwierdziliśmy nieszczelności. Sprawdziliśmy także, czy występuje wewnętrzny przeciek płynu chłodzącego z uszczelki głowicy cylindrów, ale nie stwierdziliśmy nieszczelności. Czy macie jakieś pomysły?
Odpowiedź: Tak, usterka ta była już zgłaszana wcześniej i dotyczy modeli Leon ST z kodami silnika CXXA/CXXB. Jej przyczyną jest awaria elementu wykonawczego koła łopatkowego w pompie płynu chłodzącego silnika. Wymontuj pompę płynu chłodzącego silnika. Sprawdź, czy element wykonawczy koła łopatkowego w pompie płynu chłodzącego silnika zaciął się w położeniu zamkniętym (rys. 4). Zamontuj nową pompę płynu chłodzącego silnika. Powinno to zaradzić usterce.
Więcej na: www.autodata-group.com
Komentarze (1)