Nowy silnik FIATA TwinAir 875 przy pojemności zaledwie 875 ccm osiąga moc 63 kW (85 KM). Jego średnie zużycie wynosi 4 litry/100 km. Po jego wprowadzeniu na rynek na platformie FIATA 500C, nowy silnik TwinAir będzie napędzał wszystkie kompaktowe samochody Grupy FIAT.
Aby wydobyć taką moc z lżejszego o 10% i mniejszego o 23% silnika od podobnych w tej klasie, oprócz turbodoładowania FIAT postawił na przedstawioną w 2009 roku elektrohydrauliczną technologię MultiAir. Umożliwia ona zmienne, dopasowane do obciążenia silnika sterowanie zaworami. Tak samo jak w czterocylindrowym silniku MultiAir, w silniku TwinAir FIAT również zdecydował się zamontować wyłącznie produkty NGK: świece zapłonowe i sondy lambda.
Specjalnie na potrzeby nowego silnika TwinAir firma NGK stworzyła platynową świecę zapłonową PLKR9C8. Model ten dysponuje długim gwintem (26,5 mm) o średnicy zaledwie 12 mm. Dzięki wyjątkowo cienkiej konstrukcji świecy PLKR9C8 w tym bardziej kompaktowym silniku pozostaje więcej miejsca na kanały chłodzące. Cienkiej, stopniowanej elektrodzie środkowej świecy PLKR9C8 wystarczy niezwykle małe napięcie zapłonowe i jest ona – tak jak elektroda masy – wyposażona w platynową płytkę. Z kolei metal szlachetny jest odporny na zużycie, dzięki czemu zapewnia niezawodność zapłonu i wydajność silnika w całym okresie użytkowania.
Ponieważ zmienny system MultiAir wymaga dokładnej regulacji mieszanki powietrzno-paliwowej, NGK zastosowała dodatkowo szerokopasmową sondę lambda pod marką NTK jako sondę regulującą. Sonda UAA0001-FA001 należy do drugiej generacji sond szerokopasmowych NTK i wykrywa natężenie przepływu powietrza oraz proporcje mieszanki powietrzno-paliwowej również poza stechiometrycznym punktem roboczym. Została wybrana z uwagi na jej szybką gotowość do pracy, szybkość reakcji i dokładność pomiaru oraz wytrzymałość na uderzenie wody. Natomiast jako sondę diagnostyczną NGK dostarcza cyrkonową sondę OZA629-A3.
Komentarze (0)