Continental Supersports w języku producentów jest rozumiany jako “najszybszy i najmocniejszy Bentley w historii”. Model ten posiada 12-cylindrowy, 6-litrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 463 kW, który pozwala osiągnąć prędkość 100 km/h zaledwie w 3,9 sekund, mając na liczniku maksymalną możliwą prędkość 329 km/h.
Porównując z poprzednikiem – modelem Continental GT Speed – nowy silnik W12 Supersports jest o 3,5% silniejszy i ma o 6,7% lepszy moment obrotowy. Mimo to na 100 km spala o 0,3 l mniej paliwa. Ponadto może być napędzany biopaliwem bez jakiejkolwiek utraty wydajności, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla aż o 70%.
Perfekcyjny zapłon w tak mocnym silniku – zarówno w wersji benzynowej, jak i z instalacją gazową – zapewni specjalnie wyprodukowana do tego modelu świeca PZFR7S11EG z podwójną platyną, która będzie instalowana na oryginalnym wyposażeniu. Dzięki umieszczeniu platyny zarówno na elektrodzie środkowej i masy świeca ta zapewnia ekstremalną odporność na korozję.
Ponadto elektroda masy wykonana jest ze specjalnego stopu niklu i aluminium. Stop taki jest stosowany w piecach hutniczych i turbinach, ponieważ zapewnia najwyższą odporność na korozję spowodowaną wysokimi temperaturami oraz procesami z udziałem benzyny.
Posiadając wartość cieplną 7 nowa świeca NGK zaprojektowana specjalnie do tego modelu silnika perfekcyjnie odpowiada warunkom termicznym, a specjalny kształt izolatora chroni ją przed zakopceniem podczas startu zimnego silnika.
Komentarze (0)