Wnioski
Lakierowanie zacisków to bardzo delikatny i precyzyjny proces który może mieć wiele przeciwwskazań. Bazując na naszym doświadczeniu znaleźliśmy 5 powodów dla których sugerujemy, aby tego nie robić. Oczywiście każdy może mieć swoje własne zdanie w kwestii tego co jest najlepsze dla jego samochodu.
Nie kwestionujemy, że są na rynku profesjonaliści, którzy są w stanie prawidłowo wykonać tą usługę, ale niestety bardzo często spotykamy się z przypadkami nieprawidłowego malowania zacisków. Oczywiście to nie sama farba potrafi uszkodzić zacisk, lecz wstępne czynności przeprowadzone na hydraulicznej części zacisku. Często zdarza się, że demontaż i ponowny montaż tłoczków nie jest przeprowadzony w sposób prawidłowy. W niektórych przypadkach w ogóle tłoczki nie są demontowane przed malowaniem. W takiej sytuacji, kiedy zacisk zostanie „upieczony” podczas procesu malowania uszczelki tłoków mogą ulec uszkodzeniu co negatywnie wpłynie na wydajność zacisku.
Jest wiele zmiennych, które wpływają na to czy zacisk zostanie pomalowany profesjonalnie dlatego też Brembo po prostu zniechęca do przeprowadzania tego typu operacji na tak istotnych i ważnych dla bezpieczeństwa elementach układu hamulcowego.
Komentarze (5)