Części i regeneracja

Części i regeneracja

2 miesiące temu  14.02.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Niesprawność silnika, hałas, odgłosy - eksperci Autodaty odpowiadają

Rys. 1

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania dla częstych problemów występujących w pojazdach. 

Subaru WRX
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się, a w pamięci zapisane zostały kody usterek

Pytanie: Jeden z klientów skarży się, że w jego aucie marki Subaru WRX z 2014 roku świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika. W pamięci usterek komputera sterującego zapisano kilka kodów związanych z układem paliwa. Pojazd trafił do nas po raz drugi z tą samą usterką. 
Odpowiedź: Znany jest nam problem występujący w modelach subaru z silnikami benzynowymi z wtryskiem bezpośrednim. Jego przyczyną jest przeciek wody do wtryskiwaczy. Zamontuj nową wersję zaworów wtryskowych wraz z ochronną gumową osłoną (rys. 1). Usuń kody usterek. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.


Volvo XC60
Nietypowe odgłosy z przedziału silnikowego podczas jazdy

Pytanie: Nasz klient posiada samochód marki Volvo XC60 z 2011 roku i skarży się na nietypowe odgłosy dochodzące z przedziału silnikowego podczas jazdy. Odgłos słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie mamy problem z określeniem przyczyny usterki. Co może być powodem występowania takiego odgłosu?
Odpowiedź: Słyszeliśmy o opisanym problemie, który dotyczy modeli volvo z pięciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym. Przyczyną usterki jest drganie zaworu układu recyrkulacji spalin spowodowane wahaniami podciśnienia, których powodem jest zużycie zaworu zwrotnego pompy podciśnienia serwa hamulca. Zamontuj nową wersje zaworu zwrotnego pompy podciśnienia serwa hamulca (rys. 2). Sprawdź działanie zaworu regulacji podciśnienia układu recyrkulacji spalin i w razie potrzeby wymień. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.


Audi A6
Odgłos stuku dochodzący z tylnej części pojazdu podczas jazdy
Pytanie: W aucie naszego klienta marki Audi A6 2,0 TDI z 2010 roku podczas jazdy słychać odgłos stuku dochodzący z tyłu pojazdu. Odkryliśmy, że rozpórka układu wydechowego pomiędzy tłumikami końcowymi układu wydechowego jest uszkodzona na spawanym złączu. Naprawiliśmy ją, podczas jazdy próbnej wszystko działało prawidłowo. Po zaledwie kilku miesiącach samochód wrócił do warsztatu z tym samym problemem. Czy macie jakąś poradę?
Odpowiedź: Tak, spotkaliśmy się już wcześniej z opisaną usterką występującą w modelach A6 z silnikiem 2,0 TDI. Rozpórka układu wydechowego potrzebna jest jedynie podczas pierwszej instalacji układu wydechowego. Jeżeli został on prawidłowo zainstalowany, rozpórka nie jest już potrzebna. Wymontuj i zutylizuj rozpórkę układu wydechowego (rys. 3).


Subaru BRZ
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika świeci się 

Pytanie: Nasz klient ma problem z samochodem marki Subaru BRZ z 2013 roku, w którym występują błędne zapłony. Świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika, a w pamięci usterek komputera sterującego zapisano kilka kodów usterek z tym związanych. Dotyczą one wszystkich cewek zapłonowych, choć błędne zapłony pojawiają się tylko w jednym z cylindrów. Klient podchodzi niechętnie do wymiany wszystkich cewek zapłonowych, gdyż jest to kosztowne. Czy słyszeliście wcześniej o problemach z błędnymi zapłonami w tym modelu?
Odpowiedź: Tak, mieliśmy już do czynienia z kodami usterek dotyczącymi błędnych zapłonów (P0351, P0352, P0353, P0354) w modelach BRZ wyprodukowanych przed rokiem 2015. Przyczyną występowania kodów usterek dotyczących błędnych zapłonów jest słaby styk na złączu wielostykowym wiązki przewodów. Wymień złącze wielostykowe wiązki przewodów cewki zapłonowej na nową wersję. Ostrożnie wyciągnij styki przewodów ze złącza wielostykowego wiązki przewodów cewki zapłonowej (rys. 4.1). Podłącz styki przewodów do nowej wersji wiązki przewodów cewki zapłonowej (rys. 4.2). Zamontuj nową wersję cewki zapłonowej. Aby zapobiec kolejnym wizytom w warsztacie, radzimy wymienić wszystkie cewki zapłonowe na nową wersję. Usuń kody usterek. Po zakończeniu naprawy należy wykonać jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony