
W 2025 roku Schaeffler wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadza długo oczekiwany zestaw łączący sprzęgła podwójne 2CT z dwumasowym kołem zamachowym DKZ w jednym pudełku. Jest to kompleksowe rozwiązanie do naprawy przeniesienia napędu w skrzyniach dwusprzęgłowych. Pojawiło się 5 zestawów dedykowanych do samochodów grupy VW.
Cztery zestawy są dedykowane skrzyni biegów DQ 200 w różnych wariantach generacji oraz zastosowanych silników. Wyjątkowy jest zestaw 603 0026 00 gdyż jako jedyny jest dedykowany do bardzo popularnej skrzyni DQ381, która ma bardzo szerokie zastosowanie w silnikach od 1.5 TSi, aż po 2.0 TDI. W tabeli poniżej wskazano wszystkie dostępne obecnie zestawy wraz z zastosowaniem.
Dlaczego warto wymieniać jednocześnie zarówno tłumik drgań, jak i podwójne sprzęgło?
Kiedy dwumasowe koło zamachowe (DMF) lub podwójne sprzęgło (2CT) wymaga wymiany, Schaeffler VLS zaleca instalację obydwu elementów jednocześnie. Oba komponenty mają ograniczony czas życia, gdyż pracują w trudnych warunkach aby zapewnić komfort jazdy. Istotne jest również aby nie pomylić się w doborze tłumika drgań do sprzęgła podwójnego 2CT. Istnieje wiele kombinacji i ryzyko jest wysokie. Pomyłka skutkuje brakiem możliwości zaadoptowania modułu sprzęgła w mechatronice skrzyni biegów i w konsekwencji nieudaną naprawą. Wybierając LuK RepSet 2CT DMF mamy gwarancję, że oba komponenty będą działały niezawodnie.
Kacper Zabłocki
Product Management & Technical Services Manager
Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Poland Sp. z o.o.
artykuł sponsorowany
Komentarze (0)