Seria LSPRO, która pojawiła się w ofercie firmy M-TECH, zmieniła pogląd na zestawy LEDowe przeznaczone do konwersji tradycyjnego oświetlenia halogenowego. Do sukcesu przyczyniły się najwyższej jakości komponenty takie jak markowe diody, kompaktowe rozmiary oraz system chłodzenia ActiveAir. Jak wiadomo pomimo problemów, z jakimi mierzył się świat m.in spowodowanych pandemią COVID-19, nie ustajemy w wysiłkach, by w dalszym ciągu rozwijać markę. M-TECH pomimo przeciwności nadal rozbudowuje asortyment w wielu segmentach rynku oświetlenia samochodowego oraz ulepsza produkty, które są już wyposażone w innowacyjne rozwiązania. Najlepszym tego dowodem jest seria LSPRO Next Generation.
Źródło światła…
Źródło światła to niezwykle ważny, o ile nie najważniejszy element, na jaki powinniśmy zwracać uwagę przy zakupie LEDowego zestawu do konwersji tradycyjnego oświetlenia samochodowego. W LSPRO Next Generation zastosowano najnowszej generacji chip LED CSP1860, który dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji i zastosowanym rozwiązaniom pozwala uzyskać do 150% więcej światła w porównaniu do pierwszej generacji. Wbrew pozorom temat nie jest wcale łatwy, ponieważ większy strumień z mniejszej powierzchni świetlnej chipu zwiększa temperaturę pracy samego chipu. Niezwykłą efektywność świetlną przy tak małych gabarytach uzyskano dzięki bezdrutowej wielopunktowej technologii dystrybucji prądu w pojedynczym chipie, a także zintegrowaniu 3 chipów na jednym podłożu. Zintegrowanie to spowodowało stworzenie jednorodnej prostokątnej powierzchni świetlnej (o kształcie i dystrybucji światła zbliżonym do filamentu halogenowego), a nie jak we wcześniejszej generacji, gdzie źródłami światła były oddalone od siebie diody LED. Nowa konstrukcja powoduje bardziej jednorodne światło, lepsze sprzężenie z reflektorami i soczewkami, brak plam i cieni pojawiających się na ulicy, a występujących przy użyciu wielu pojedynczych chipów LED (multi-chip). Poza tym specjalnie dobrane wspólne podłoże dokonuje całkowania energii termicznej z 3 chipów jednocześnie oraz zapewnia lepsze odprowadzenie energii cieplnej.
System chłodzenia…
W modelach LSPRO Next Generation w zdecydowany sposób udało się poprawić system chłodzenia. Technologia ActiveAir została zastąpiona dużo lepszym rozwiązaniem. Dodanie technologii FrontAir, czyli wypychanie powietrza przez komorę trzonka świetlnego, powoduje wymuszenie przepływu powietrza nawet do 20% na zewnętrznej części diody LED i chłodzenie rozgrzanego fosforu. Wpływa to pozytywnie na ustabilizowanie termiczne chipu i również wymusza cyrkulację powietrza w samej komorze reflektora. Wpływa to bezpośrednio na żywotność, a co za tym idzie bezpieczeństwo na drodze.
Zastosowanie czujnika NTC…
Przy tak małych źródłach światła LED jakimi są np. żarówki H7, ważne jest dodanie sprzężenia termicznego. W momencie rozgrzewania się żarówki powyżej 90°C sensor NTC informuje układ sterujący prądem o wysokiej tempeLSPRO uchodził za najprawdopodobniej najmniejszy zestaw LEDowy do konwersji tradycyjnego oświetlenia na rynku. Kompaktowe rozmiary sprawiały, że można go było zamontować nawet w trudno dostępnych miejscach. Idąc krok dalej firma M-TECH wychodzi naprzeciw wymaganiom i oczekiwaniom konsumentów. Dzięki zastosowaniu wyżej wymienionych zalet, jak system FrontAir czy źródło światła w postaci chipu LED CSP 1860, udało się zmniejszyć średnicę radiatora o 25% w porównaniu z pierwszą generacją. Zmniejszenie gabarytów w serii LSPRO Next Generation zwiększa ergonomię podczas montażu, a także zwiększa przestrzeń powietrzną między układem chłodzenia, a ściankami komory montażowej. Wbrew pozorom polepsza to wymianę ciepła, a także daje nowe możliwości montażowe.raturze pracy, który to z kolei zaczyna zmniejszać prąd lampy LED tak, aby utrzymać temperaturę na tym samym poziomie. Powoduje to stabilizację temperatury i jednocześnie strumienia świetlnego. Wpływa to również pozytywnie na uzyskanie niskiego drop-u, czyli niskiego spadku strumienia świetlnego w dziedzinie czasu.
Utrzymanie konstrukcji zewnętrznego Control Boxa…
Mimo tego, iż możliwe jest zintegrowanie układu zasilającego w samej żarówce, w serii LSPRO postanowiliśmy jednak utrzymać konstrukcję zewnętrznego Control-Boxa. Z punktu widzenia bezawaryjnego użytkowania, a także zabezpieczenia się przed możliwymi zakłóceniami mogącymi się pojawić w obwodzie zasilania samochodu, niezbędne stało się użycie odpowiedniej wielkości filtrów, a także układów absorbujących wysokiej energii przepięcia.
Kolejnym czynnikiem było utrzymanie tego rozdzielenia ze względu na warunki termiczne, a dokładnie tego, aby układ zasilania nie podgrzewał dodatkowo źródła LED, co pogorszyłoby wydajność świetlną całego zestawu.
Podsumowując…
Nowo zaprojektowana seria retrofitów serii LSPRO Next Generation to najprawdopodobniej najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie do konwersji tradycyjnego oświetlenia na LED-owe, które jest dostępne na rynku. Zastosowanie najnowocześniejszego rozwiązania odpowiadającego za strumień świetlny w postaci dedykowanego chipu LED CSP 1860, systemu chłodzenia FrontAir, czujnika NTC czy utrzymanie konstrukcji zewnętrznego Control Boxa sprawia, iż trudno szukać na rynku podobnie zaawansowanych rozwiązań w tym segmencie. Dodatkowo, zmniejszenie rozmiarów radiatora o 25% sprawia, że nawet w trudno dostępnych i małych przestrzeniach, z jakimi mamy do czynienia w wielu reflektorach, montaż nie stanowi problemu. Wszystko to razem sprawia, iż opisywane rozwiązanie zapewnia więcej światła przy ciągłej pracy oraz niski spadek strumienia świetlnego w jednostce czasu (niski drop). Nie dałoby się tego uzyskać bez spełnienia wcześniejszych założeń i bez pracy naszego zespołu Research & Development optymalizującego poszczególne elementy konstrukcji.
Komentarze (1)