Struktura łamania kolumny kierowniczej NSK jest zlokalizowana na zewnętrznej osłonie wałka kolumny. Fot. NSK
Firma NSK opracowała uchylno-teleskopową kolumnę kierowniczą zapewniającą wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nowej konstrukcji struktury łamania poprawiającej niezawodność działania w sytuacji zderzenia. Nowy produkt jest także lżejszy, co zwiększa oszczędność paliwa i oferuje lepsze tłumienie wibracji, podnosząc komfort jazdy.
Większe bezpieczeństwo stanowiło główną podstawę projektową kolumny kierowniczej NSK, w przypadku której nowo opracowana struktura łamania redukuje rozrzut siły niszczącej o 25%. Funkcjonalność ta została osiągnięta poprzez przesunięcie struktury łamania z uchwytu mocującego na zewnętrzną osłonę wałka kolumny. W rezultacie zdolność pochłaniania siły uderzeniowej przez kolumnę aktywuje się bardziej niezawodnie w sytuacji kolizji, co poprawia bezpieczeństwo kierowcy.
W nowej konstrukcji załamuje się osłona kolumny, natomiast środkowa część kolumny kierowniczej pozostaje na miejscu, dzięki czemu absorpcja siły uderzeniowej jest bardziej równomierna. Kontrastuje to z konwencjonalnymi rozwiązaniami, gdzie środkowa część kolumny została zaprojektowana tak, aby złamać się podczas uderzenia, co skutkuje bardziej niespójnym pochłanianiem siły uderzeniowej.
Kolejną istotną cechą nowej kolumny kierowniczej jest konstrukcja uchylno-teleskopowa, która umożliwia kierowcy dostosowanie pozycji kierownicy w zakresie góra-dół (pochylenie) oraz do przodu - do tyłu (teleskop). Dodatkową korzyścią oferowaną przez nowe rozwiązanie jest lepsze tłumienie drgań, dzięki czemu mniej wibracji z kół i innych elementów przenosi się przez kolumnę na kierownicę, co poprawia komfort i stabilność prowadzenia. Nowa kolumna kierownicza oferuje o 11% (7 Hz) lepsze tłumienie wibracji, które osiągnięto poprzez optymalizację konstrukcji przegubu kolumny.
Przy konstrukcji kolumny kierowniczej NSK uwzględniono również korzyści dla środowiska - nowy produkt jest o 15% (560 g) lżejszy niż standardowe alternatywy, co przekłada się na ograniczenie zużycia paliwa. Niższa waga została osiągnięta poprzez zmniejszenie liczby wymaganych komponentów, a ponadto uproszczono kształt strukturalny, przenosząc strukturę łamania na zewnętrzną osłonę wałka kolumny.
Komentarze (0)