Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  20.03.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

O alternatorach ze złączem S słów kilka...

Alternator ze złączem S

Czujnik temperatury akumulatora chroni zamontowany w pojeździe akumulator przed przegrzaniem, które mogłoby spowodować awarię. W zależności od zastosowania dostępne są alternatory wyposażone w dodatkowe złącze do czujnika tego rodzaju. Dotyczy to również alternatorów MAHLE MG 207 i MG 283.

Czujnik temperatury akumulatora mierzy temperaturę akumulatora i obniża napięcie ładowania po osiągnięciu zdefiniowanej wartości. Jeśli czujnik nie działa prawidłowo lub nie został podłączony, alternator nie generuje napięcia ładowania i w rezultacie akumulator nie jest ładowany.

Schemat alternatora z następującymi złączami: czujnik akumulatora (S), sygnał obrotów (W), ciągły plus (B+), masa (B-), kontrolka ładowania (D+)

Czujnik podłącza się do alternatora za pomocą tzw. złącza S. Podczas montażu alternatora należy więc sprawdzić, czy jest on wyposażony w złącze tego typu. Pominięcie złącza zostanie zasygnalizowane najpóźniej podczas uruchamiania silnika poprzez świecenie kontrolki ładowania. Jest to częstą przyczyną nieprawidłowej reklamacji nowego alternatora jako wadliwego.

Czujnik temperatury akumulatora

WAŻNE! Podczas montażu alternatora ze złączem S należy pamiętać o prawidłowym montażu czujnika! Podczas demontażu zaleca się również oznaczenie złączy i kabli, aby zapobiec pomyłkowej zamianie.

Porada pochodzi z Technical Messenger Mahle.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony