Części i regeneracja

Części i regeneracja

3 dni temu  06.08.2025, ~ Administrator - ,   Czas czytania 9 minut

Odpady to cenne zasoby
Strona 3 z 3

Asortyment odnowionych części zamiennych ma być kolejnym rozdziałem w historii firmy NTN-SNR. Tu akurat największych szans upatruje się w ekologicznych tworzywach sztucznych – a na pewno, gdy mowa o łożyskach wykorzystywanych w systemach zawieszenia pojazdów. Zespół ds. innowacji rozpoczął pracę nad takimi „zielonymi” łożyskami, odkąd potwierdziło się, że ich plastikowe osłony są materiałem najbardziej degradującym się, zaraz po stali. Po kilkumiesięcznym badaniu zaproponowano i zweryfikowano plan działania mający na celu zmniejszenie wpływu elementów plastikowych na środowisko. Priorytetem stały się tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu i ich odpowiedniki pochodzenia biologicznego. Takie osłony łożysk po dogłębnej selekcji dostępnych materiałów poddano testom kwalifikacyjnym – zarówno na potrzeby oryginalnego wyposażenia, jak i pojazdów z rynku wtórnego. 

Niedawno zespół NTN-SNR Europe opracował innowacyjną koncepcję łożysk kolumny zawieszenia, łączącą w sobie podporę aluminiową pochodzącą z recyklingu oraz górną pokrywę z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu. Połączenie obu materiałów zapewnia znaczną redukcję masy przy zachowaniu takiej samej lub nawet lepszej wydajności. Starannie wyselekcjonowane, wysokiej jakości poliamidy pochodzące z recyklingu gwarantują parametry techniczne zgodne ze specyfikacjami klientów, a nowatorska część zamienna doskonale wpisuje się w cele UE dotyczące ograniczenia zużycia zasobów nieodnawialnych, co pozwala na znaczące zmniejszenie wpływu na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla – nawet o 4,8 kg na pojazd (w całym cyklu życia). Zrównoważone łożysko osiągnęło już wystarczający poziom dojrzałości technicznej, więc firma rozważa wdrożenie produkcji, by mogło zadebiutować na rynku jeszcze w 2025 r.

Rafał Dobrowolski
Fot. materiały: Energy Transitions Commission, NTN-SNR, TSR Resource

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony