![Paskowy napęd rozrządu – co każdy kierowca wiedzieć powinien](https://warsztat.pl/img/artykuly/49059_paskowy-naped-rozrzadu--co-kazdy-kierowca-wiedziec-powinien_1.jpg?dta=-62169989040)
Podsumowanie
Paskowy napęd rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów silnika, mających bezpośrednie przełożenie na właściwą pracę całego układu rozrządu. Dlatego należy o ten układ starannie dbać. By zapewnić sobie bezawaryjną pracę silnika należy przestrzegać podstawowych zasad dotyczących prawidłowej wymiany w układzie rozrządu i eksploatacji pojazdu, tj.:
- wymiana wszystkich elementów napędu zgodnie z wymaganiami producenta silnika i doświadczeniem mechaników, czyli nie tylko paska, ale również rolek napinających i prowadzących, pomp wody, śrub, nakrętek czy szpilek,
- usuwanie wszelkiego rodzaju wycieków (olej, płyn chłodzący) mogących mieć niekorzystny wpływ na żywotność paska,
- niemontowanie części zamiennych niewiadomego pochodzenia, niezapakowanych w oryginalne pudełka lub po przekroczonym czasie przydatności do użycia,
- unikanie uruchamiania silnika sposobem holowania lub pchania,
- niestosowanie żadnych środków chemicznych, mających pozornie poprawić jakość pracy paska lub usunąć „piski”.
Roman Boluk
Trener ContiTech
Komentarze (0)