NTN-SNR produkuje wszystkie rodzaje klasycznych przegubów, wykorzystując konstrukcję sześciokulową od strony koła i od strony mechanizmu różnicowego
NTN-SNR wprowadził na niezależny rynek części zamiennych kolejną gamę produktów – kompletne półosie napędowe, przeguby homokinetyczne i ich osłony.
Półoś napędowa to przegubowy element pojazdu, który przenosi moment obrotowy i ruch obrotowy z napędu na koło. Dwa przeguby homokinetyczne – jeden od strony koła, drugi od strony mechanizmu różnicowego – pozwalają na uzyskanie tej samej prędkości obrotowej pomiędzy wałem wejściowym a wyjściowym, niezależnie od tego, w jakim położeniu i pod jakim kątem znajdują się przeguby. Rozmiar przegubów i długość półosi napędowej są zależne od konstrukcji pojazdu i poziomów momentu obrotowego, który ma zostać przeniesiony z napędu na koła.
NTN-SNR produkuje wszystkie rodzaje klasycznych przegubów, wykorzystując konstrukcję sześciokulową od strony koła i od strony mechanizmu różnicowego. Firma opracowała i opatentowała także serię przegubów ośmiokulowych przeznaczonych na pierwszy montaż. To odpowiedź na wymagania producentów i właścicieli pojazdów, którzy oczekują coraz większego komfortu, redukcji emisji CO2 i poprawy wydajności.
Cała gama obejmuje:
- kompletny zestaw półosi napędowej, w skład którego wchodzą całkowicie zmontowana półoś oraz wszystkie niezbędne elementy montażowe. Półoś napędowa jest montowana w fabrykach NTN-SNR, kompletna i gotowa do montażu;
- przegub zewnętrzny w zestawie z osłoną – wstępnie zmontowany i obejmuje: zewnętrzny pierścień zmontowany (z pierścieniem wewnętrznym, koszyczkiem i kulami, ewentualnie z pierścieniem ASB i pokrywą przeciwpyłową);
- wszystkie niezbędne elementy montażowe, odpowiedni zestaw osłony z opaskami, pierścieniami Segera i smarem oraz pierścień ustalający od strony mechanizmu różnicowego;
- zestaw osłon przegubów wewnętrznych, które zawierają: osłonę, opaski, pierścienie Segera i smar, wszystkie niezbędne elementy montażowe, dodatkowe do przegubów wewnętrznych, takie jak sprężyny czy nakrętki.
Nowa gama produktów stanowi uzupełnienie serii Chassis, składającej się z zestawów łożysk kół, hamulców tarczowych ze zintegrowanymi łożyskami, zestawów łożysk górnego mocowania amortyzatora.
Produkty oferowane pod markami NTN i SNR dostępne są dla samochodów europejskich, w 2017 roku oferta została poszerzona o samochody azjatyckie. Produkcja półosi i przegubów odbywa się w NTN Transmission Europe – jednym z dziewięciu zakładów produkcyjnych firmy zlokalizowanym we Francji, w pobliżu miejscowości Le Mans. W fabryce stosowana jest opracowana przez NTN-SNR technologia PCS Hub Joint – frezowane połączenie łożyska i przegubu homokinetycznego. Jest ono montowane dzięki ściśle dopasowanym frezowaniom, co eliminuje wszelkie luzy, a tym samym redukuje hałas. Technologia ta pozwala uzyskać pożądany moment obrotowy przy mniejszej średnicy, co wpływa na znaczną redukcję ciężaru przekładni.
Przy fabryce NTN Transmission Europe w Le Mans działa ośrodek badawczy, gdzie odbywają się badania i testy produktów zgodne z międzynarodowymi standardami i wymaganiami klienta. Ponieważ osłony są najwrażliwszymi komponentami półosi napędowej, przeprowadza się kilka rodzajów testów, aby upewnić się, że działają poprawnie:
- badania trwałości i wytrzymałości na ekstremalne temperatury (od -40°C do +135°C, dla niektórych zastosowań może być to +165°C),
- pomiary stopnia odkształcenia osłony spowodowane wirowaniem smaru.
NTN-SNR jest dziś jednym z liderów rynku części zamiennych do samochodów osobowych i jednocześnie jednym z największych producentów części oryginalnych. Oferuje części zamienne do samochodów osobowych wraz z asortymentem w trzech kategoriach: zawieszenie, jednostka napędowa i układ przeniesienia napędu. Firma może pochwalić się bogatą ofertą części do zawieszenia, silników i przeniesienia napędu, przede wszystkim dzięki łożyskom trzeciej generacji kół, rolkom rozrządu o znakomitych parametrach i łożyskom skrzyń biegów. W fabrykach NTN-SNR, zlokalizowanych na pięciu kontynentach, każdego dnia produkowanych jest ponad 100 tys. części. Firma oferuje szeroki zakres produktów dla pojazdów takich marek, jak m.in.: Renault, Mercedes, Mini, Jeep, Opel, Nissan, Suzuki, Toyota, Dacia, Fiat, Alfa Romeo, Honda, Volkswagen, Ford, Land Rover, Volvo, BMW czy Lotus.
Półoś napędowa to przegubowy element pojazdu, który przenosi moment obrotowy i ruch obrotowy z napędu na koło
Komentarze (0)