Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  24.09.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Pompy wody Audi/Seat/Škoda/VW. Montażowe uszkodzenia [ZDJĘCIA]

Po lewej nieszczelności wskutek zastosowania dodatkowych środków uszczelniających. Po prawej skutek zanieczyszczenia uszczelek olejem

W przypadku nieprawidłowego montażu pomp w Audi, Seat, Škoda i VW może dojść do pęknięcia obudowy. Czy można smarować olejem uszczelki pomp wodnych? Jakiej kolejności należy przestrzegać przy dokręcaniu śrub? Procedurę prezentują i omawiają eksperci MS Motorservice.

Przyczynami takich uszkodzeń są:

- Zanieczyszczenie uszczelek olejem, np. przez nasmarowanie uszczelki albo przez zabrudzenie otoczenia olejem silnikowym. Może to doprowadzić do spęcznienia uszczelki oraz rozerwania obudowy (zdjęcie poniżej).

- Nieprzestrzeganie kolejności dokręcania i wymaganego momentu dokręcania.

Dlatego należy przestrzegać  instrukcji montażu.

  • Wszystkie uszczelki tej pompy wody mogą być użytkowane wyłącznie w kontakcie z płynem chłodzącym. Nigdy nie wolno ich smarować, np. olejem silnikowym.
  • Również otoczenie miejsca montażu oraz sam płyn chłodzący muszą być wolne od zanieczyszczeń olejem.
  • W razie kontaktu z olejem uszczelki mogą ulec spęcznieniu w rowku, powodując zniszczenie obudowy pompy.
  • Nie stosować żadnych dodatkowych środków uszczelniających. Pompa może stać się nieszczelna (Rys. 5).

WSKAZÓWKA

Dla ułatwienia montażu można posmarować uszczelki płynem chłodzącym. Stosować wyłącznie nowe pierścienie uszczelniające.

UWAGA

  • Przestrzegać kolejności dokręcania śrub (Rys. 4):[A] – [B] – [C] – [D] – [E]
  • Moment dokręcania: 9 Nm
  • Niebezpieczeństwo obrażeń:
    Żółty kapturek ochronny* usuwać ze skrzydełek wentylacyjnych dopiero po zamontowaniu.

01. Czujnik temperatury. 02. Żółty kapturek ochronny

WSKAZÓWKA

Niewielki wyciek płynu chłodzącego z otworu przeciekowego jest uwarunkowany konstrukcyjnie i nie stanowi powodu do reklamacji. W zależności od wykonania pompy wody czujnik temperatury** (Rys. 6) jest już zamontowany lub dołączony oddzielnie.

Kolejność dokręcania [A] – [B] – [C] – [D] – [E]

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ AudiFan 1 ponad rok temu A czy zauważyliście że niektóre oryginalne śruby od pompy są za długie po zastosowanie nowej pompy z aso i nie których zamienników?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony