Widok koła 415 0220 10 z impulsatorem czujnika wału
Jeżeli po wymianie koła zamachowego nie można uruchomić silnika, to jest to duży powód do niepokoju. Po kilku godzinach naprawy efekt może być katastrofalny. Na czym polega problem?
Zastosowanie koła 415 0220 10
Zastosowanie koła 415 0315 10
Po odczycie kodów błędów wskazania najczęściej wskazują:
- Błąd synchronizacji wał korbowy – wałek rozrządu.
- Błąd czujnika wału.
Przestawienie faz rozrządu nie wchodzi w rachubę, pasek nie był demontowany, wiec skąd pochodzi problem? Może winne są wiązki elektryczne?
Impulsator w postaci metalowego wieńca znajduje się na DKZ. Dla grupy silników Volvo o pojemności 2401 cm3 jest w ofercie kilka kół, które różnią się nieznacznie. Te najczęściej mylone przedstawiono poniżej.
DKZ o nr 415 0220 10 jest przeznaczone do silnika 2.4 D5 120 kW o kodzie silnika D 5244 T
DKZ o nr 415 0315 10 jest przeznaczone do silnika 2.4 D 120 kW o kodzie silnika D 5244 T5
Niefortunny zbieg okoliczności z oznaczeniami spowodował, że oba kody silnika, które były montowane w tych samych modelach i mają tą samą moc maksymalną, różnią się tylko jednym znakiem. O pomyłkę z doborem już łatwiej się nie da. Dlaczego więc Schaeffler pod marką LuK produkuje dwa różne rodzaje dwumasowego koła zamachowego? Różnicą jest posadowienie impulsatora dla czujnika wału.
415 0315 10 ma przesunięty o 24 stopnie wieniec względem koła 415 0220 10. Tak więc pomyłka w doborze powoduje brak możliwości uruchomienia samochodu i kolejne godziny spędzone przy diagnozie przyczyny.
Aby uniknąć błędów należy stosować się do najbardziej aktualnego katalogu, czyli online dostępnego na: www.repxpert.pl oraz www.schaeffler-aftermarket.pl.
Komentarze (4)