Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  09.07.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Reklamacje dotyczące sprzęgieł? Często wynikają z błędów przy montażu

fot. Piotr Łukaszewicz

Diagnostyka uszkodzeń i prawidłowy montaż - to główny temat szkoleń, jakie ZF Aftermarket przygotował dla uczestników Tech Adventure, a więc spotkania przedstawicieli warsztatów i dystrybutorów korzystających z części i rozwiązań technicznych tego producenta.

- Główną ideą tych szkoleń jest przekazanie wiedzy, która pozwoli uniknąć dodatkowego nakładu pracy czy niedomówień na linii warsztat-dystrybutor części. Bardzo często jest tak, że warsztaty składają reklamację dotyczące sprzęgieł czy kół dwumasowych w sytuacji, gdzie instalowane produkty są całkowicie sprawne. Przyczyna tych sytuacji leżała po stronie nieprawidłowego montażu i nieprzestrzegania procedur przez warsztat. Dlatego właśnie tym aspektom poświęcamy dużo uwagi – mówił Grzegorz Fedorowicz, doradca techniczny ZF Aftermarket. 

– Konieczne jest m.in. właściwe sprawdzenie bicia bocznego nowej tarczy sprzęgła przed jej montażem, ze względu na to, że możliwe jest uszkodzenie tego elementu w trakcie transportu. Podczas naszych szkoleń pokazujemy narzędzia, które pozwolą uniknąć błędów przy montażu i idących za nimi deformacji układu sprzęgła, które mogą wynikać z nieodpowiedniego dokręcania docisku – dodaje ekspert.


Lepiej smarować piastę tarczy, a nie wałek sprzęgłowy.

Rdza na profilu piasty tarczy
- nie była smarowana przy montażu
- w wyniku tego tarcza nie porusa się płynnie po wałku
- zestawy sprzęgłowe zawierają specjalny smar do układów sprzęgieł.

Komentarze (7)

dodaj komentarz
  • ~ pppp 7 11 miesięcy temu Ta samrować mam odzruconą reklamację stuka dwumas zestaw sachs nieuznan bo wałek został posmarowany smarem z z zestawu powód odrzucenia użycie smaru w mejscu do tego niedostosowanym.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM 6 ponad rok temu Komplet dwumasa plus sprzęgło sachs wytrzymało 15 miesięcy ok 13000 km kupione na sprzegła 24 będę reklamował postaram się dać znać czy zostało uznane . Moja ocena 1450 zł za kupę złomu ! Kupiłem LUCa zobaczymy !
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Maciej 5 ponad rok temu Kompletne sprzęgło firmy LUK wytrzymało kilka tysięcy km. Pękła tarcza uszkodziła docisk i wysprzęglik z łożyskiem. Szajs jakich mało.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Audi maniak 4 ponad rok temu Sprzęgło luk cały zestaw 820km i rozpadło się koło dwu masowe nie uznają gwarancji omijać luka z daleka tylko sachs,audi b8 2,0 tdi caha moc 170km- 230tyśkm na sachs,audi q3 2,0 tdi moc- 140 km silnik cffb sachs koło dwu masowe 202tyś km,ale docisk wymieniany przy 130tyś km
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ 1.8T 3 ponad rok temuocena: 100%  Taaaa ,a co powiecie na drgania samochodu i brak plynnej jazdy w korku ? Nowe sprzęgło kompletne z kołem dwumasowym firmy LUK ,na starym zero drgań . Wymiana byloa potrzebna ze względu na ciężko pracujący pedał sprzęgła . Został zastosowany nowy kompletny zestaw sprzęgła z kołem DMF i od momentu założenia pedał sprzęgła pracuje mięciutko ,lecz nastąpił problem drgań i trzęsienia samochodu podczas jazdy ze stałą prędkością .
    oceń komentarz 1 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ inny 2 ponad rok temu z tego co widze to tu wypowiada sie gosciu z ZF, czyli Sachs, wiec co to wnosi do sprawy?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Wiesław. w.assc@wp.pl 1 ponad rok temuocena: 100%  Ha ha ha. Zakupiłem sprzęgło LUK do samochodu Seat Cordoba I, gdyż stare sprzęgło po prostu wytarła się tarcza sprzęgła. Po 9 miesiącach padło łożysko oporowe i docisk. Zareklamowałem. W odpowiedzi błędny montaż, nie wymienione elementy sterujące łożyskiem, które ponoć były nie w osi co doprowadziło do uszkodzenia łożyska i docisku. Przypominam!!! Auto przyjechało na naprawę, gdyż tarcza sprzęgła była wytarta. Łożysko i docisk miały tylko zużycie eksploatacyjne. Po odrzuceniu reklamacji zakupiłem inny komplet sprzęgła, oczywiście już nie firmy LUK i....? UWAGA UWAGA!!!! Elementy sterujące sprzęgła się same wyosiowały i auto bezawaryjnie jeździ do dziś. Podsumowując. Zrzucanie na mechaników jest w tej chwili standardem. Zawsze błąd montażu. A po prosu producenci sprzedają badziew i tyle.
    oceń komentarz 1 0 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony