fot. Piotr Łukaszewicz
Diagnostyka uszkodzeń i prawidłowy montaż - to główny temat szkoleń, jakie ZF Aftermarket przygotował dla uczestników Tech Adventure, a więc spotkania przedstawicieli warsztatów i dystrybutorów korzystających z części i rozwiązań technicznych tego producenta.
- Główną ideą tych szkoleń jest przekazanie wiedzy, która pozwoli uniknąć dodatkowego nakładu pracy czy niedomówień na linii warsztat-dystrybutor części. Bardzo często jest tak, że warsztaty składają reklamację dotyczące sprzęgieł czy kół dwumasowych w sytuacji, gdzie instalowane produkty są całkowicie sprawne. Przyczyna tych sytuacji leżała po stronie nieprawidłowego montażu i nieprzestrzegania procedur przez warsztat. Dlatego właśnie tym aspektom poświęcamy dużo uwagi – mówił Grzegorz Fedorowicz, doradca techniczny ZF Aftermarket.
– Konieczne jest m.in. właściwe sprawdzenie bicia bocznego nowej tarczy sprzęgła przed jej montażem, ze względu na to, że możliwe jest uszkodzenie tego elementu w trakcie transportu. Podczas naszych szkoleń pokazujemy narzędzia, które pozwolą uniknąć błędów przy montażu i idących za nimi deformacji układu sprzęgła, które mogą wynikać z nieodpowiedniego dokręcania docisku – dodaje ekspert.
Lepiej smarować piastę tarczy, a nie wałek sprzęgłowy.
Rdza na profilu piasty tarczy
- nie była smarowana przy montażu
- w wyniku tego tarcza nie porusa się płynnie po wałku
- zestawy sprzęgłowe zawierają specjalny smar do układów sprzęgieł.
Komentarze (7)