Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Renault Clio 1,5 dCi z 2010 roku, w którym słychać odgłosy stukania z przedniej strony pojazdu podczas ruszania lub w czasie zmiany kierunku jazdy na cofanie. Odgłos ten słyszeliśmy podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie nie możemy określić jego przyczyny. Sprawdziliśmy elementy układu kierowania i zawieszenia, ale wszystkie zdają się działać prawidłowo. Sprawdziliśmy także, czy główne śruby w przedziale silnikowym dokręcono odpowiednim momentem dokręcania. Prosimy o pomoc.
Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. Oto odpowiedź w tym przypadku:
Odpowiedź: Znany jest nam opisany problem występowania odgłosów stukania, ich przyczyną jest stwardnienie gumowych elementów poduszki silnika i/lub nieprawidłowe ustawienie prawej poduszki silnika. Usterka ta dotyczy modeli Clio II z kodem silnika K9K/F9Q. Najpierw sprawdź, czy na poduszce silnika widoczne są podłużne rowki. Wymień poduszkę silnika, jeżeli nie ma podłużnych rowków. Jeśli ją wymieniasz, nie zakładaj ponownie plastikowej pokrywy (jeśli jest oryginalnie zamontowana). Jeśli zachowujesz istniejącą poduszkę silnika, wymontuj i zutylizuj plastikową pokrywę (jeśli jest zamontowana). Zarówno w przypadku nowej, jak i istniejącej poduszki silnika nałóż smar (Molykote) na podłużne rowki. Przesuń silnik w przód i w tył, aby ustawić poduszkę silnika. Nakrętka/śruby mocujące poduszki silnika muszą być dokręcone prawidłowym momentem. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.
Komentarze (0)