Jerzy Horbaty z firmy Schaeffler. Fot. Piotr Łukaszewicz
- Klienci mają dużo pytań dotyczących łożysk. Dlaczego uszkadzają się po montażu? Rozmawiamy sporo o nowych układach sprzęgieł z samoregulacją, które dotychczas nie były znane – mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Jerzy Horbaty z firmy Schaeffler. To na tych dwóch grupach produktów, a więc sprzęgłach i łożyskach, swoją obecność na targach Autos Truck Day oparła firma Schaeffler. Targi poświęcone w całości branży ciężarowej odbyły się w piątek w Bydgoszczy.
Z czego wynikają więc uszkodzenia łożysk po montażu? - Najczęstszym błędem jest niezwracanie uwagi, że uszczelniające elementy, typu oringi, mogą podwinąć się podczas montażu. Olej na piastach połączonych z mostami napędowymi przedostanie się do łożyska, rozpuszcza smar, łożysko ulega zatarciu. To jedno z najczęstszych uszkodzeń – opowiada.
Jednym z rozwiązań, o którym najwięcej rozmawiano na stoisku Schaefflera, były zestawy łożysk SmartSET, pokryte specjalną substancją Duratect-B o właściwościach antykorozyjnych. - Łożysko nie koroduje od wewnątrz, ale też i na zewnątrz, nie przywiera później do czopa piasty – dodaje ekspert Schaefflera.
---
W 2017 roku odwiedziliśmy fabrykę Schaefflera, gdzie przyglądaliśmy się produkcji łożysk z serii FAG:
Komentarze (0)