Problem
Przegrzewanie silnika, temperatura cieczy chłodzącej ponad 110oC oraz niska wydajność układu ogrzewania wnętrza. Ponadto w sterowniku silnika mogą zostać zapamiętane kody usterek dotyczące układu chłodzenia.
Przyczyna
W wymienionych pojazdach montowana pompa wody wyposażona jest w kontrolowany przez sterownik silnika kołnierz, który przerywa przepływ cieczy chłodzącej w celu uzyskania większej sprawności termicznej silnika. Kołnierz może zablokować się, a plastikowy wirnik pęknąć lub oddzielić się od wałka.
Rozwiązanie
Po schłodzeniu silnika ściągnąć korek napełniania układu chłodzenia. Zdemontować mały przewód prowadzący do przedniego zbiornika płynu chłodzącego i podwiesić go nad szyjką wlewu zbiornika przedniego. Podczas pracy silnika na wolnych obrotach powinien zachodzić niewielki wyciek płynu chłodzącego. Wraz ze wzrostem obrotów silnika strumień powinien być większy. Jeżeli strumień nie zwiększa się, przyczyną może być niesprawna pompa wody. Zamontować pompę wody febi 108778, która stanowi tradycyjne rozwiązanie, pozbawione ryzyka usterek powodowanych przez kołnierz sterujący. Ze starej pompy należy zdemontować zawór elektromagnetyczny i zamontować na nowej. Dzięki temu sterowanie silnika może rozpoznać jego obecność. W przypadku braku zaworu elektromagnetycznego w sterowniku silnika pojawi się kod usterki. Napełnić układ chłodzenia odpowiednim płynem chłodzącym oraz próżniowo odpowietrzyć układ. Następnie przy pomocy odpowiedniego testera diagnostycznego przeprowadzić procedurę odpowietrzania układu. Pozwoli to usunąć powietrze z układu chłodzenia.
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: http://partsfinder.bilsteingroup.com
Komentarze (0)