Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  20.05.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Rozwój Fabryki Układów Hamulcowych - Wrocławski oddział spółki Robert Bosch

W Fabryce Układów Hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu należącej do działu branżowego Chassis Systems Brakes produkowane są wszystkie najważniejsze komponenty układów hamulcowych do samochodów osobowych z wyjątkiem tarcz i bębnów hamulcowych.


Śledząc proces hamowania chciałbym pokazać, jak znaczący wkład w bezpieczeństwo samochodów osobowych wnoszą nasze produkty.
Naciśnięcie pedału hamulca uruchamia siłownik hamulcowy – wytwarzany w fabryce we Wrocławiu, którego wielkość produkcji wyniosła w 2009 roku ok. 800 000 sztuk. Siłownik hamulcowy podnosi ciśnienie płynu hamulcowego, który następnie jest rozdzielany na 4 hamulce kół samochodu. W nowoczesnych samochodach osobowych odbywa się to za pomocą systemu ABS produkowanego również przez firmę Bosch, jednak nie w naszej fabryce. W starszych pojazdach bez systemu ABS stosowane są tzw. korektory siły hamowania, których produkcja w 2009 roku osiągnęła liczbę ok. 300.000 sztuk. Płyn hamulcowy pod wysokim ciśnieniem dociera do przedniej osi pojazdu, gdzie zaciski hamulcowe dociskają klocki do tarczy. W 2009 roku nasza fabryka wyprodukowała ok. 1 mln sztuk zacisków. Tylna oś samochodu osobowego może być wyposażona w hamulce tarczowe, albo – w przypadku lżejszych pojazdów – w hamulce bębnowe. W roku 2009 wyprodukowaliśmy we Wrocławiu ok. 1,8 mln sztuk hamulców bębnowych.

[img_full]7064|7309[/img_full]


Dzięki rozbudowie fabryki dysponujemy obecnie ok. 33 000 m2 powierzchni budynków oraz ok. 22 000 m2 powierzchni produkcyjnej. Powierzchnia użytkowa zwiększyła się zatem dwukrotnie, co z kolei miało także wpływ na zwiększenia zatrudnienia. Na koniec roku 2009 liczba zatrudnionych wynosiła 775 osób, co oznacza w samym tylko roku 2009 wzrost o ok. 190 pracowników. W latach 2008-2009 zainwestowaliśmy w rozbudowę fabryki ok. 22 mln euro, przyczyniając się w ten sposób do umocnienia pozycji Grupy Bosch w Polsce i tworząc miejsca pracy. Także nasi lokalni poddostawcy mogli dzięki temu zwiększyć poziom zatrudnienia w swoich strukturach.


Udaną rozbudowę fabryki układów hamulcowych zawdzięczamy także naszym klientom, bowiem produkty pochodzące z fabryki są dostarczane niemal wszystkim znaczącym producentom samochodów, wśród których wymienić można takie marki, jak: BMW, Citroen, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, Iveco, Lancia, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Suzuki, Toyota, VW.
Na rozbudowę fabryki bez wątpienia największy wpływ miały następujące czynniki: wzrost produkcji dzięki dodatkowym zamówieniom na zaciski hamulcowe i siłowniki hamulcowe, wprowadzenie na rynek nowego typu zacisku hamulcowego dla samochodów osobowych klasy średniej i wyższej, przeniesienie produkcji z innych krajów europejskich, optymalizacja przepływu materiałów w trakcie produkcji oraz insourcing logistyki materiałów produkcyjnych.

[img_full]7064|7310[/img_full]

W dalszej części swojego wystąpienia chciałbym przedstawić krótki rys historyczny fabryki. Początki jej działalności sięgają 1965 roku i produkcji pomp hamulcowych oraz rozpieraczy hamulców koła jezdnego w ówczesnej siedzibie w Twardogórze. W roku 1991 uruchomiona została produkcja zacisków hamulcowych, a w roku 1996 Bosch przejął dział hamulców od Allied Signal Automotive wraz z polską fabryką spółki. Od roku 1997 produkujemy w fabryce siłowniki hamulcowe. W roku 2003 miała miejsce przeprowadzka do nowo wybudowanej fabryki we Wrocławiu. Już pod koniec 2007 roku, zaledwie w cztery i pół roku po przeprowadzce do nowej fabryki zaczęły powstawać plany jej rozbudowy. We wrześniu 2008 roku rozpoczęły się prace budowlane mające na celu powiększenie fabryki. Od sierpnia 2009, po zaledwie 11 miesiącach budowy, zgodnie z planem rozpoczęto przenoszenie maszyn do nowej części budynku, a 23 marca 2010 roku miało miejsce oficjalne otwarcie nowej części fabryki, co stanowi kolejny kamień milowy w jej historii.
Dwukrotnie większa powierzchnia fabryki umożliwia realizację celów, także tych dotyczących dalszych wzrostów obrotów.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony