Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach.
Porsche 911
System informowania kierowcy podaje komunikat o uszkodzeniu wentylatora silnika
Pytanie: Klient składa reklamację, że w jego pojeździe Porsche 911 z 2015 r. w systemie informowania kierowcy wyświetla się komunikat ostrzegawczy „Engine fan failure, avoid full engine load, driving permitted” (Uszkodzenie wentylatora silnika, unikać pełnego obciążenia silnika, jazda dozwolona). Nie zapisano żadnych kodów usterek w pamięci usterek komputera sterującego silnikiem. Doprowadziliśmy ciśnienie do układu chłodzenia, aby sprawdzić nieszczelności, ale wszystko wydaje się sprawne. Czy macie jakieś pomysły?
Odpowiedź: Tak, opisana usterka występuje w modelach Porsche 911 produkowanych do 20.05.2016. Problem prawdopodobnie wynika z usterki silnika dmuchawy chłodzenia w komorze silnika z powodu wilgoci/korozji. Sprawdź silniki dmuchawy chłodzenia w komorze silnika pod kątem widocznych śladów wilgoci/korozji (fot. 1.1). W razie potrzeby wymień silniki dmuchawy chłodzenia w komorze silnika. Powinno to zaradzić usterce.
Toyota Verso/Sportsvan
Lampka ostrzegawcza niesprawności silnika (MIL) świeci się w czasie jazdy z zapisanymi kodami usterek P0101 i P115D
Pytanie: Klient przyprowadził do warsztatu swój samochód Toyota Verso 1,6 Diesel z 2015 r., w którym świeciła się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika, a w pamięci błędów komputera sterującego silnikiem (ECM) zapisane były kody usterek P0101 i P115D. Zastosowaliśmy smar do styków elektrycznych na zaciskach miernika masy przepływu powietrza (MAF), pojazd był sprawny przez krótki czas, jednak wrócił do warsztatu z tymi samymi kodami usterek. Czy przychodzą wam do głowy jakieś inne przyczyny usterki, zanim wymienimy miernik masy przepływu powietrza (MAF)?
Volkswagen Sharan
Nietypowy hałas z kierownicy podczas jazdy
Pytanie: W Volkswagenie Sharan z 2014 r., którym się zajmujemy, podczas jazdy występują nietypowe hałasy z kierownicy. Słyszeliśmy je podczas jazdy próbnej, więc sprawdziliśmy kolumnę kierownicy pod kątem widocznych śladów stykania się elementów, ale niczego nie zauważyliśmy. Czy wiecie, co może być przyczyną występowania takiego odgłosu?
Odpowiedź: Tak, przypuszczamy, że występujący problem jest prawdopodobnie spowodowany niedostatecznym smarowaniem między stykami poduszki powietrznej kierowcy a płytką mocującą układu sygnału dźwiękowego. Usuń poduszkę powietrzną kierowcy/jednostkę płytki mocującej układu sygnału dźwiękowego. Nie demontuj poduszki powietrznej kierowcy/jednostki układu sygnału dźwiękowego. Na styki płytki mocującej układu sygnału dźwiękowego przez otwór we wskazanych miejscach nałóż smar w sprayu dostępny w dziale części Volkswagen (fot. 3.1). Powinno to wyeliminować usterkę.
Odwiedź www.autodatagroup.com, aby dowiedzieć się więcej o tym narzędziu online dla warsztatów samochodowych. Autodata należy do grupy Solera.
Komentarze (0)