Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem kilku usterek w pojeździe marki Peugeot 5008 z 2011 roku z automatyczną skrzynią biegów. Występują w nim sporadyczne awarie rozrusznika, a silnik gaśnie przy wyborze wstecznego biegu. W pamięci usterek zapisano kody (P0972, P0975) związane z zaworami elektromagnetycznymi przełączania przekładni. Odkryliśmy słabe połączenie z masą na obudowie przekładni, ale oczyszczenie punktu masy nie zaradziło usterkom. Prosimy o pomoc.
To pytanie trafiło do ekspertów Autodata. Poniżej nadesłana odpowiedź.
Odpowiedź: Spotkaliśmy się już wcześniej z takim problemem występującym w modelach Peugeot 5008 z automatyczną przekładnią. Udało wam się odnaleźć jedną z przyczyn usterki, którą jest słabe połączenie z masą na obudowie przekładni. Drugą przyczyną jest słabe połączenie pomiędzy przewodem masy a punktem masy podwozia spowodowane korozją. Zidentyfikuj i sprawdź stan punktu masy obok akumulatora (fot. powyżej). Wymontuj akumulator i jego wspornik. Sprawdź przewód i punkt masy. Oczyść punkt masy akumulatora. Wkręć nową śrubę mocującą do punktu masy podwozia. Dokręć śrubę mocującą prawidłowym momentem dokręcania (10 Nm). Oczyść lub dokręć punkt masy akumulatora na obudowie przekładni. Dokręć śrubę mocującą prawidłowym momentem dokręcania (20 Nm). Zamontuj akumulator i wspornik akumulatora. Usuń kody usterek.
Komentarze (3)