Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  29.12.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Skrzypienie, wyciek oleju, grzechot. Różne auta, różne problemy. Kilka ciekawych historii

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Mercedes-Benz GLC
Odgłosy pisku/skrzypienia podczas jazdy po nierównej nawierzchni
Pytanie: Jeden z naszych klientów skarży się, że jego Mercedes-Benz GLC z 2016 roku wydaje odgłosy pisku/skrzypienia podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Zdają się one dochodzić zza tablicy przyrządów, nie można ich jednak dokładnie zlokalizować. Czy słyszeliście o takim odgłosie?
Odpowiedź: Tak, mieliśmy już zgłoszenia dotyczące odgłosów pisku/skrzypienia w modelach GLC. Przyczyną ich występowania jest nadmierne tarcie pomiędzy górnym mocowaniem przedniej kolumny zawieszenia i ogranicznikiem amortyzatora, a także pomiędzy sprężyną śrubową przedniego zawieszenia i górną gumą tłumiącą. Podnieś przód pojazdu. Nałóż cienką warstwę smaru, dostępnego w dziale części Mercedes-Benz, we wskazanym miejscu na gumie tłumiącej (rys. 1.1). Odciągnij w dół osłonę trzpienia tłumika amortyzatora i ogranicznik. Nałóż smar na górną zewnętrzną krawędź ogranicznika i zamontuj (rys. 1.2). Zamontuj osłonę trzpienia tłumika amortyzatora. Czynności te należy powtórzyć dla elementu znajdującego się po drugiej stronie. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Peugeot 207
Wyciek oleju silnikowego z przestrzeni misy olejowej

Pytanie: Podczas wykonywania przeglądu pojazdu klient wspomniał o wycieku oleju. Pojazd, o którym mowa, to Peugeot 207 z silnikiem wysokoprężnym 1,6 z 2009 roku. Wyciek oleju jest bardziej widoczny w przestrzeni misy olejowej przy przekładni. Podejrzewamy, że jego przyczyną może być wadliwy pierścień uszczelniający wałka wejściowego przekładni, ale klient niechętnie podchodzi do propozycji zdjęcia przekładni, aby zbadać problem. Czy wiecie, co może być przyczyną występowania wycieku oleju?
Odpowiedź: Znany jest nam problem z wyciekiem oleju w opisanym obszarze. Dotyczy on kilku modeli marki Peugeot z kodem silnikowym DV6TED4 wyprodukowanych przed lutym 2009 r. Przyczyną wycieku oleju jest nieodpowiedni moment dokręcania trzpienia miski olejowej. Wymontuj nakrętkę mocującą miski olejowej (rys. 2.1). Dokręć trzpień miski olejowej (rys. 2.2), moment dokręcania: 10 Nm. Zamontuj i dokręć nakrętkę mocującą miski olejowej (rys. 2.1), moment dokręcania: 12 Nm. Oczyść gruntownie powierzchnię. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona.

Toyota Auris
Lusterka wolno się składają

Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Toyota Auris z 2013 roku, której właściciel skarży się, że lusterka powoli się składają. Sprawdziliśmy lusterka i faktycznie działają powoli. Naoliwiliśmy ruchome części, ale to nie pomogło. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisana usterka występuje w modelach Auris, a jej przyczyną jest nieprawidłowo poprowadzona wiązka przewodów zewnętrznego lusterka. Wymontuj obudowę lusterka zewnętrznego. Upewnij się, że wiązka przewodów nie jest zatrzaśnięta pod krawędzią cylindra obudowy we wskazanym miejscu (rys. 3.1). W razie potrzeby ułóż ponownie wiązkę przewodów lusterka zewnętrznego, musi mieć ona wystarczający luz. Czynności powtórz po drugiej stronie samochodu. Sprawdź ponownie działanie składanych lusterek zewnętrznych.

Volkswagen Golf VI
Odgłos grzechotu z przedziału silnikowego podczas jazdy przy 1800-2900 obr./min

Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Volkswagen Golf 2,0 GTI z 2012 roku, którego właściciel skarży się na odgłos grzechotu dochodzący z przedziału silnikowego podczas jazdy przy 1800-2900 obr./min. Słyszeliśmy ten odgłos podczas jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować usterki. Czy słyszeliście o takim odgłosie dochodzącym z silnika w tym modelu?
Odpowiedź: Wiadomo nam, że w kilku modelach Volkswagena z kodami silnika CCZA/CCZB/CCZC/CCZD występuje problem z opisanym odgłosem. Jego przyczyną jest nadmierny luz pomiędzy popychaczem zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania a ramieniem klapy kolektora wydechowego. Zamontuj zacisk sprężynowy, dostępny w dziale części Volkswagen, do popychacza zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania (rys. 4.1). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony