Firma Sogefi będzie dostarczała filtry diesla do silników 2.0 Panther DieseI, w które wyposażone będą samochody Ford Transit.
Wykonany z kompozytów filtr jest montowany w komorze silnika za pomocą metalowej klamry. Ta z kolei, jest wyposażona w osłonę, która chroni filtr w razie kolizji lub wypadku. W celu dodatkowego zabezpieczenia, złączki filtra wykonano z poliftalamidu. Dzięki swym właściwościom tworzywo to zapobiega zjawisku wyładowań elektrostatycznych. Filtr został również wyposażony w grzałkę, która nie ma bezpośredniego kontaktu z paliwem i w ten sposób chroni przez ryzykiem zapłonu oraz zapewnia większą trwałość całego komponentu. Wszystkie te rozwiązania chronią pasażerów oraz pojazd.
Współczesne silniki diesla są wysoce zaawansowane technicznie, a przez to niezwykle wrażliwe na zanieczyszczenia i niską temperaturę. Filtr Sogefi zapewnia odpowiednią trwałość i wytrzymałość spełniając przy tym najwyższe oczekiwania użytkowników.
Dzięki zastosowaniu technologii Diesel3Tech+™ oraz ekstremalnej ochronie przez wodą, filtr pomaga chronić zarówno system wtrysku paliwa, jak i cały silnik nawet w warunkach dużego zanieczyszczenia paliwa.
System Diesel3Tech+™ separuje kropelki wody (do 10 mikrometrów) z paliwa i kieruje je do dedykowanego zbiornika. Po osiągnięciu maksymalnego poziomu wody w tymże zbiorniku, na desce rozdzielczej pojazdu zapala się ostrzeżenie, które mówi że należy opróżnić zbiornik poprzez śrubę spustową.
Wysoka żywotność filtra
Niewątpliwą zaletą filtra Sogefi jest jego żywotność dzięki zastosowaniu plisowania w jodełkę. Specjalne plisowanie powoduje zwiększenie pojemności filtra przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wymiarów. Firma Sogefi opracowała autorskie oprogramowanie które pozwala z dużą dokładnością określić wymagane wymiary i pojemność filtra z uwzględnieniem rzeczywistych warunków pracy. Dzięki temu nie dochodzi do zapychania się filtra między wymianami nawet w ekstremalnie niekorzystnych warunkach.
Wykonany z tworzywa filtr został zaprojektowany w sposób umożliwiający mu pracę w niekorzystnym środowisku, które stwarza sam olej napędowy – nie jest atakowany przez bakterie, które degradują filtry wykonane z metalu, i mogą prowadzić do powstawania dziur w obudowie. Materiał filtracyjny oferuje optymalne usuwanie zanieczyszczeń do 4 mikronów zapewniając długą i bezawaryjną pracę pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwaczy. Dodatkowo technologia Diesel3Tech™ zapewnia doskonałą separację wody, a tym samym chroni przed korozją wrażliwy układu wtrysku paliwa.
Komentarze (0)