Firma Sogefi opatentowała sprężyny zwojowe ze wzmocnionego włóknem szklanym tworzywa sztucznego (GRPF), które ważą od 40 do 70% mniej niż podzespoły ze stali.
Opracowane we współpracy z Audi elementy znajdą zastosowanie w nowym A6 Avant 2.0 TDI ultra (140 kW), zmniejszając wagę auta o 4,4 kg w porównaniu do tradycyjnej technologii.
Nowe sprężyny mogą być montowane w samochodach osobowych i dostawczych bez żadnego wpływu na układ zawieszenia, zapewniając jednocześnie zmniejszenie masy pojazdu o 4-6 kg (w zależności od rodzaju pojazdu i sprężyn) oraz znaczne ograniczenie masy nieresorowanej, a w rezultacie – bardziej precyzyjne prowadzenie. Zamiana stali na odporne na korozję tworzywo sztuczne pozwala również na obniżenie poziomu hałasu oraz znacznie mniejszą emisję CO2 (do 0,5 g na km). Bardziej przyjazny dla środowiska jest też proces produkcji nowych sprężyn.
Sprężyny zwojowe z tworzywa GFRP można zobaczyć na stoisku Sogefi na targach Automechanika (hala 6.0, stoisko D50).
Komentarze (0)