Współczesne silniki spalinowe to ultranowoczesne jednostki zapewniające osiągi i ekonomikę niemożliwą do zrealizowania jeszcze dwie dekady temu. Ich wymaganiom sprostać muszą m.in. producenci systemów filtracyjnych, tacy jak Sogefi.
Kładąc szczególny nacisk na badania i rozwój, firma Sogefi nieustannie dąży do poprawy wydajności i efektywności filtracji, redukcji wielkości i wagi filtrów, a także ich wpływu na środowisko naturalne. Wydatki firmy w tym zakresie wzrosły w ciągu ostatnich lat z 2 do 3 procent.
Będąc pod wpływem nieustającej presji ze strony odbiorców i nowych regulacji prawnych, inżynierowie Sogefi bez przerwy poszukują nowych rozwiązań. Rezultaty tych poszukiwań chronione są patentami. Ochrona patentowa rozciąga się od produktów po własność intelektualną – zarówno Sogefi, jak i firm współpracujących.
Niedawne zmiany spowodowały, że struktura organizacyjna firmy stała się bardziej „płaska” i zorientowana na produkt, a co za tym idzie – bardziej lekka i wydajna. Konsekwencją jest wzrost konkurencyjności firmy, jakości oraz zmniejszenie kosztów działalności. Jako że rynek OE i aftermarket są ze sobą ściśle powiązane, działania obu działów są obecnie skoordynowane w jednym zespole. Wynikiem takiego połączenia jest dalsze zacieśnianie współpracy pomiędzy centrami B&R i zakładami produkcyjnymi, na których rozwiązania filtracyjne zarówno na OE, OES, jak i na niezależny rynek części zamiennych są wytwarzane na tych samych liniach produkcyjnych. Dla klientów aftermarketowych zmiana ta oznacza szybszy dostęp do nowych technologii i produktów.
Przykłady innowacyjnych rozwiązań Sogefi
W silnikach Diesla Sogefi jest twórcą technologii separacji wody Diesel3Tech, która łączy trzy wydajne materiały filtracyjne w pojedynczym elemencie filtracyjnym, co pozwala uzyskać filtrację zanieczyszczeń do 4 μm na poziomie 97,5% oraz separację wody do 99%. Technologia ta jest stosowana obecnie zarówno w filtrach na pierwszy montaż, jak i na aftermarket i stanowi dobry przykład transferu rozwiązań OE na rynek wtórny.
W roku 2015 firma Sogefi stworzyła innowacyjny, wymienny moduł filtra Diesla stosowany w platformie CMF1 marki Renault. Moduł jest wykonany z tworzywa i zawiera szereg innowacji w dziedzinie filtracji oleju napędowego.
Przy użyciu opatentowanego, unikalnego systemu wymiany filtra udało się zintegrować wkład filtracyjny z nakręcaną pokrywą modułu, dzięki czemu wymiana filtra stała się łatwiejsza i bardziej czysta. Co więcej, dzięki takiemu rozwiązaniu filtr nie musi być dotykany w procesie wymiany, co eliminuje ryzyko jego zanieczyszczenia, co z kolei mogłoby się przełożyć na zanieczyszczenie delikatnych elementów systemu wtrysku paliwa.
Kolejnym patentem Sogefi jest krzyżowy element, stosowany w filtrach Purflux L358A, CoopersFiaam FA5747AECO oraz Fram CH9973AECO. Wykonany z tworzywa, centralnie umiejscowiony patent zaprojektowany został z myślą o „czystym” serwisowaniu zaworu spustowego oleju.
Jednym z obszarów polityki patentowej Sogefi jest niezależny rynek części zamiennych. Na rynku IAM trudno jest wnosić o ochronę patentową i za każdym razem pociąga to za sobą konieczność przeprojektowania istniejących rozwiązań OE, tak aby były one również chronione na rynku wtórnym.
Komentarze (0)