Trzecia wersja kompaktowego Mini trafiła na rynek wraz z nową serią silników, do których należy również pierwsza 3-cylindrowa jednostka bawarskiego producenta. Świece zapłonowe do wszystkich nowych silników dostarcza firma NGK.
Oryginalnym wyposażeniem ww. silnika jest świeca zapłonowa SILZKGR8B8S z podwójnych metali szlachetnych z irydowym wierzchołkiem na elektrodzie centralnej, platynową płytką na elektrodzie masy oraz z bihexagonalnym gwintem M10. Świeca charakteryzuje się także wydłużonym izolatorem oraz połączeniem „kubkowym”. Zastosowane na elektrodach metale szlachetne gwarantują niezawodność zapłonu i najwyższą wydajność silnika nawet przy bardzo wysokich obrotach i dużych turbulencjach mieszanki. Z kolei nowy kształt izolatora i końcówki skutkuje zwiększoną odpornością na przebicia i awarie elektryczne nawet przy ekstremalnie wysokich poziomach napięcia zapłonowego.
Świeca SILZKGR8B8S firmy NGK montowana jest również na oryginalnym wyposażeniu 2-litowego, turbodoładowanego silnika 4-cylindrowego, w który wyposażony jest topowy model pośród nowych Mini.
Komentarze (0)