Nowo zamontowany nastawnik stwarza problemy? Wahania obrotów, silniki szarpie i wyświetlane są kody błędów P1018, P208, P2011, P3135. Jakie są przyczyny? Jak należy zaprogramować nowy nastawnik elektryczny?
Oto porady ekspertów MS Motorservice
Możliwe reklamacje:
- poważne usterki po zamontowaniu nowego nastawnika
- wahania prędkości obrotowej i szarpanie
- kody błędów P1018, P208, P2011, P3135
Nastawniki elektryczne zapewniają szybkie i dokładne przestawianie klap (04) na kolektorze dolotowym lub w jego wnętrzu. Po wymianie takiego elementu często należy poinformować sterownik, że zamontowany został nowy element i poprzednio używane dane już nie obowiązują. Ten proces przyuczania jest z reguły przeprowadzany za pośrednictwem odpowiedniego punktu programu w menu testera silnika.
INNE MOŻLIWE PRZYCZYNY BŁĘDÓW TO:
Zanieczyszczenie lub zablokowanie klap
Jeżeli klapy (04) są zanieczyszczone nagarem lub sklejone albo całkowicie zablokowane, wzrasta opór mechaniczny przy ich poruszaniu. Zostanie to co prawda wykryte jako błąd, jednak w pamięci błędów jako przyczyna wpisany zostanie tylko nastawnik.
Uszkodzone łożyskowanie klap
Łożyskowania wału (03), na którym obracają się klapy, może być uszkodzone.
Stan drążka łączącego
Drążek łączący (02) pomiędzy nastawnikiem (01) a dźwignią przestawiającą klapy może być uszkodzony. Możliwe są następujące uszkodzenia: wybita głowica kulowa, drążek ma luz lub jest wygięty. Również w tym przypadku w pamięci błędów pojawi się tylko nastawnik.
źródło: Motorservice
Komentarze (3)