Historia sukcesu trwa: po wprowadzeniu pierwszego na świecie w pełni diodowego reflektora LED z funkcją AFS (adaptacyjne oświetlenie) w nowym Audi A8, Audi i Hella kontynuują swą owocną współpracę. Jej najnowszym efektem jest prezentowana właśnie innowacyjna technika oświetleniowa w nowym modelu Audi A6. Połączenie sportowego charakteru i dynamiki to najkrótsza charakterystyka przedniego pasa nowego Audi A6, którego "twarzy" nie można pomylić z żadną inną. Konstruktorom i specjalistom-oświetleniowcom Helli – czołowego światowego dostawcy motoryzacyjnego z Lippstadt – mimo ograniczonej przestrzeni na ich produkty udało się w tym przednim pasie zamontować lampy, łączące w sobie wyjątkowy design z najnowocześniejszą, inteligentną techniką.
Łącznie nabywca Audi A6 ma do wyboru cztery rodzaje reflektorów głównych: obok standardowego wariantu halogenowego może wybierać wśród trzech opcji: dwóch ksenonowych (ze światłami statycznymi lub aktywnie skrętnymi, sterowanymi za pomocą kamer) oraz w pełni diodowej LED jako wersji topowej. W tej ostatniej za odpowiedni dla każdej sytuacji drogowej rozkład światła na szosie odpowiadają 64 wysokowydajne diody w każdej z lamp. Dzięki zintegrowanej funkcji AFS kierowca zawsze ma do dyspozycji najlepsze możliwe oświetlenie przedpola. Zasięg i rozkład światła dopasowują się poprzez do- lub odłączanie poszczególnych, wybranych diod, do warunków pogodowych, drogowych i prędkości jazdy. Na przykład, światła przewidziane na złą pogodę (zastępują dotychczasowe światła przeciwmgielne) w olbrzymim stopniu ograniczają zjawisko "białej ściany" (samooślepiania przez rozproszenie światła w górę w kroplach deszczu, drobinach mgły lub śnieżynkach).
Technicznej wiedzy i kompetencji specjalistów-elektroników i oświetleniowców Helli dowodzą także warianty ksenonowe lamp nowego Audi. Do wyboru są klasyczne już dziś lampy statyczne oraz ich wersja z adaptacyjnym strumieniem światła i płynną regulacją jego zasięgu. W tym drugim przypadku kamera ukryta za przednią szybą auta rozpoznaje inne pojazdy pojawiające się na drodze przed A6: wyjeżdżające z bocznych dróg lub nadjeżdżające z przeciwka. Bazując na tych zewnętrznych parametrach stworzony przez Hellę, system elektronicznej kontroli oświetlenia dostosowuje miejsce występowania granicy światła i cienia, wytwarzanej przez własne lampy, w taki sposób, by nigdy nie oślepiać innych użytkowników drogi, a zawsze zapewnić własnemu kierowcy największy możliwy zasięg oświetlenia. Jeśli droga jest pusta, system automatycznie włącza tryb dalekosiężny reflektorów głównych.
[img_full]8257|10123[/img_full]
Dodatkowym źródłem podniesienia bezpieczeństwa jazdy są funkcje AFS (adaptacyjne oświetlenie). System kontroluje rozkład strumienia światła w oparciu o dane z czujników deszczu i zmierzchu oraz z systemu nawigacji satelitarnej GPS. Dzięki tak głębokiej integracji różnych systemów światło wytwarzane przez lampy główne sterowane jest w wyprzedzeniem – np. światło w trybie oświetlenia skrzyżowań aktywowane jest zanim jeszcze samochód wjedzie na "krzyżówkę".
Oprócz systemów oświetleniowych, Hella dostarcza jeszcze jeden system wsparcia kierowcy: radarowy czujnik 24 GHz. Zastosowany po raz pierwszy w modelu Q7, ten system Helli jest teraz oferowany również w nowym modelu A6. Wykorzystywany jest on w funkcji wspomagania zmiany pasa ruchu, nadzoruje bowiem otoczenie samochodu – po jego bokach i z tyłu. W ten sposób możliwe jest ostrzeżenie kierowcy na czas o niewidocznym zagrożeniu (tzw. martwym kącie lusterek) podczas manewrów zmiany pasa czy wyprzedzania.
Sportowy i dynamiczny design oraz inteligentne systemy wsparcia kierowcy czynią z nowego Audi A6 samochód niezwykły zarówno „emocjonalnie”, jak i funkcjonalnie.
Komentarze (0)