Z całą pewnością wielu kierowców w trakcie eksploatacji swoich samochodów spotkało się z utratą możliwości elektrycznego sterowania niektórymi funkcjami, np. zakłócenia w pracy na przykład centralnego zamka, elektrycznej regulacji lusterek, podświetlenia tablicy rejestracyjnej czy też wycieraczki tylnej szyby. Przyczyną są często uszkodzenia wiązek elektrycznych znajdujących się na połączeniach drzwi i klap.
Niestety czas robi swoje, w biegiem lat izolacja przewodów utlenia się i sztywnieje, ciągłe siły zginające podczas otwierania i zamykania doprowadzają do pęknięcia izolacji, a po pewnym czasie pęka również splot miedziany przewodzący prąd. Doprowadza to do obniżenia komfortu użytkowania samochodu oraz do sytuacji bezpośrednio zagrażających bezpieczeństwu pasażerów. Brak możliwości centralnego zamknięcia samochodu lub otwarcia szyby może irytować, ale problem z oczyszczeniem czy odparowaniem tylnej szyby lub też brak trzeciego światła stopu znacznie obniża poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo pęknięte przewody mogą się zetknąć między sobą lub z elementami metalowymi karoserii i spowodować zwarcie, co często skutkuje eskalacją uszkodzeń na inne elementy wyposażenia elektrycznego.
Wychodząc naprzeciw klientom, SenCom poszerzył ofertę o zestawy naprawcze niemieckiego producenta SenCom. Wszystkie wiązki są projektowane z wyjątkową starannością do konkretnego modelu samochodu i warunków, w jakich muszą pracować. Długości przewodów, sposoby hermetycznych połączeń zapewniają łatwą, szybką i trwałą naprawę na długie lata. Wiązki SenCom są wykonane z przewodów w izolacji sylikonowej, niezwykle odpornej na utlenianie, utrzymując przy tym ciągłą elastyczność. Dla porównania w oryginale producenci samochodów do izolacji przewodów stosują zazwyczaj tworzywa PCV.
Obecnie w stałej ofercie jest około 230 typów zestawów wiązek do najpopularniejszych samochodów na naszym rynku.
Komentarze (2)