Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  22.11.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Urwanie zaworu po serwisie? Oto przyczyna

Ukośnie osadzona sprężyna zaworu. Fot. Mahle

Dochodzi czasem w niekorzystnych warunkach do urwania zaworu podczas pracy. Najczęstszą przyczyną jest w tym przypadku błąd montażowy: ukośne osadzenie sprężyny zaworu.

Jeśli sprężyna zaworu została zamontowana ukośnie, działają na nią nierównomierne siły, ponieważ już przy zamkniętym zaworze sprężyna jest ściskana mocniej z jednej strony. Po otwarciu zaworu sprężyna jest dociskana do bloku, a skok wałka rozrządu generuje ekstremalnie duży moment zginający w górnej części trzonka zaworu.

Może to spowodować jego złamanie na wysokości najniższego rowka. Zawór spada do komory spalania, gdzie zakleszcza się pomiędzy tłokiem a głowicą cylindra i ulega mocnemu zdeformowaniu.

CECHY CHARAKTERYSTYCZNE TEGO TYPU USZKODZENIA:
- Uszkodzenie następuje bezpośrednio po naprawie
- Pęknięcie zaczyna się na wysokości trzeciego rowka i przebiega w poprzek trzonka zaworu (patrz zdjęcie 2)
- Zamki zaworów są częściowo zdeformowane w okolicy mostków
- Ślady nierównomiernego nacisku na powierzchni przylegania sprężyny zaworu w głowicy cylindra (patrz zdjęcie 3)
- Powierzchnia pęknięcia ma strukturę typową dla gwałtownego pęknięcia (patrz zdjęcie 4).

Podczas montażu sprężyn zaworowych należy zapewnić ich prawidłową pozycję w głowicy cylindra! W przypadku montażu nowych zaworów zawsze wymieniać również zamki zaworów!

Porada pochodzi z Technical Messenger Mahle.

Tagi: Mahle,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony