Korozja podpowierzchniowa klocka hamulcowego
7. Rozwarstwienie materiału klocka hamulcowego
Wady materiałowe tanich klocków hamulcowych lub czynniki zewnętrzne mogą spowodować rozłączenie warstw, z jakich wykonany jest klocek. W takiej sytuacji kierowca odczuje pogorszenie skuteczności hamowania, hałas a nawet brak hamowania na danym kole, jeśli klocek zostanie całkowicie uszkodzony. Do najczęstszych przyczyn należą:
- uszkodzenie termiczne (przegrzanie klocków) np. w wyniku agresywnego hamowania
- nadmierne obciążenie pojazdu (np. zbyt ciężka przyczepa)
- awaria systemu EBS
- wada materiałowa produktu
- korozja podpowierzchniowa
Rozwarstwienie materiału klocka hamulcowego
Jako Steinhof wierzymy w to, że oprócz zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, dobre klocki hamulcowe powinny zapewniać komfort akustyczny. Z tego względu neutralizujemy ryzyko wystąpienia wibracji poprzez zastosowanie w naszych klockach nakładki antypiskowej (często wraz z dodatkowymi nakładkami metalowymi) oraz mieszanki ciernej najwyższej jakości, opracowanej wspólnie ze specjalistami z Niemiec. Dużą zaletą naszych produktów jest także korzystna relacja ceny do jakości, co doceniają zarówno klienci indywidualni, jak też biznesowi – podsumowuje Dawid Tarchała.
Komentarze (0)