Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  07.03.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Uszkodzona pompa próżniowa przez jeden prosty błąd

W pompach próżniowych napędzanych przez wałek rozrządu konieczne jest wykręcenie tej śruby zamykającej z głowicy cylindra. Jeżeli się o tym zapomni, po bardzo krótkim czasie pracy nastąpi całkowite uszkodzenie pompy próżniowej wskutek braku smarowania.

Dlaczego pompa próżniowa może ulec awarii? Dlaczego skuteczność hamowania spada? Czy odpowiada za to niedobór oleju? To możliwe w przypadku pomp próżniowych, które są napędzane przez wałek rozrządu. Podpowiadają eksperci MS Motorservice.

O jakich autach mówimy? Citroën, Fiat, Peugeot z silnikiem wysokoprężnym 1,8/1,9 l
Litera rozpoznawcza silnika - XUD7, XUD9A, XUD9AU, XUD9TE, XUD9Y, D9B

Możliwe reklamacje po wymianie głowicy cylindra (pompa próżniowa umieszczona bezpośrednio na głowicy)

  • Słabnąca skuteczność hamowania
  • Utrata wspomagania hamowania
  • Całkowite uszkodzenie pompy próżniowej

Kontrola w warsztacie wykazuje awarię pompy próżniowej wskutek braku oleju. Dotyczy to pojazdów z silnikami z wyżej wymienionymi literami rozpoznawczymi silnika. Nie dotyczy to pomp próżniowych napędzanych przez pas klinowy.

Przyczyna?
W czasie wymiany głowicy cylindra w ramach naprawy silnika nie wykręcono śruby zamykającej otwór doprowadzania oleju do pompy próżniowej.

    Przed montażem pompy próżniowej należy koniecznie sprawdzić, czy doprowadzanie oleju smarowego odbywa się bez zakłóceń!

    Komentarze (0)

    dodaj komentarz
      Nie ma jeszcze komentarzy...
    do góry strony