Plastikowa rurka pokrywy filtra oleju (MB OM611, OM646, M271).
Przy wymianie oleju silnikowego należy ostrożnie postępować z filtrem oleju. W razie złamania znajdującej się w pokrywie filtra oleju rury z tworzywa sztucznego może dojść do poważnych awarii. Ten artykuł, przygotowany przez ekspertów MS Motorservice, informuje o tym, czego należy przestrzegać.
Uszkodzenie w pokrywie filtra oleju powoduje redukcję lub całkowity brak ciśnienia oleju silnikowego. Spowodowane tym problemy to:
- nietypowe odgłosy pracującego silnika
- przegrzanie silnika
- otarcia tłoków (otarcia 45°)
- przegrzanie łożyska sworznia tłokowego (sworzeń tłokowy z barwami nalotowymi)
- uszkodzenia łożyska wału korbowego i korbowodu
- awarie turbosprężarki
- totalne uszkodzenie silnika
Pęknięcie plastikowej rurki pokrywy filtra oleju powoduje, że napływający z pompy oleju pod ciśnieniem w niekontrolowany sposób przepływa do miski olejowej. Dochodzi do straty ciśnienia oleju silnikowego.
Uwaga:
W silnikach nieposiadających czujnika ciśnienia oleju kierowca nie jest w stanie rozpoznać za niskiego ciśnienia oleju.
W dnie wielu obudów filtrów oleju znajduje się zawór odpływowy, który ułatwia wymianę oleju. W pokazanej obudowie na końcu plastikowej rurki jest osadzony stożek. Stożek ten zamyka po wkręceniu pokrywy filtra oleju otwór odpływowy. Wykręcenie pokrywy filtra oleju otwiera otwór odpływowy. Olej znajdujący się w obudowie filtra oleju spływa dzięki temu do miski olejowej.
Przy wymianie oleju silnikowego należy ostrożnie postępować z filtrem oleju. Plastikowa rurka pokrywy filtra oleju jest delikatna i może pęknąć pod działaniem nadmiernej siły. Pęknięcie może wystąpić w różnych miejscach. Przy wyjmowaniu wkładu filtra oleju ułamana plastikowa rurka często zostaje we wkładzie – niezauważona – i zostaje wyrzucona razem z nim. Należy też zawsze pamiętać o wymianie elastomerowych pierścieni uszczelniających pokrywy filtra oleju.
Komentarze (3)