Szlam olejowy w pompie próżniowej pojazdu VW Transporter wywołuje odgłosy stukania. Fot. MS Motorservice
Odgłosy stukania, brzmiące podobnie jak przy uszkodzeniu łożyska wału korbowego - taki objaw w VW LT i T4 może informować o nagromadzonym szlamie olejowym w pompie próżniowej. Porady udzielają eksperci MS Motorservice.
Tłokowa pompa próżniowa jest napędzana wałkiem rozrządu (1) za pośrednictwem suwaka (2). W zalecanej pozycji montażowej olej silnikowy może wracać do silnika (Rys.1). W pojeździe VW Transporter pozycja montażowa jest pokazana na Rys. 2.
W razie niedopilnowania regularnej wymiany oleju dochodzi do starzenia oleju silnikowego. Między denkiem tłoka i obudową tworzy się półpłynny szlam olejowy. Wskutek tego tłok nie dochodzi do położenia końcowego. Między popychaczem a suwakiem powstaje luz. Powoduje to odgłosy stukania, które są podobne do objawów uszkodzenia łożyska wału korbowego.
Przyczyny
- Niezachowanie terminów wymiany oleju
- Niedostateczna jakość oleju silnikowego
- Powstawanie sadzy wskutek niedokładnego spalania
- Wadliwy układ recyrkulacji spalin
Wskazówka:
W przypadku nagromadzenia szlamu olejowego konieczna jest wymiana pompy próżniowej. Wyczyszczenie pompy próżniowej jest niemożliwe, ponieważ nie można jej otworzyć przy użyciu typowych narzędzi i nie są dostępne części zamienne. Podobna reklamacja może wystąpić w razie zamontowania nieprawidłowej pompy próżniowej ze zbyt krótkim popychaczem (3).
źródło: MS Motorservice
Komentarze (0)