Termostat jest zintegrowany w wężu do wymiennika ciepła (pod kasetą filtra powietrza).
Jeżeli w pojeździe wyposażonym w dwusprzęgłową skrzynię typu DSG wystąpią wahania temperatury chłodziwa, jako możliwą przyczynę należy przyjąć za każdym razem termostat oleju przekładniowego (zamontowany od strony silnika). Problem ten występuje często w przypadku dłuższych zjazdów z góry, podczas hamowania silnikiem lub z niewielkim obciążeniem silnika, przy czym temperatura chłodziwa i oleju silnikowego obniża się poniżej normalnej wartości roboczej.
Termostat reguluje temperaturę oleju w skrzyni biegów poprzez obieg chłodzący w pojeździe. Olej przekładniowy oddaje ciepło pobrane ze skrzyni biegów DSG poprzez wymiennik ciepła do chłodziwa. Jeśli termostat zacznie nieprawidłowo działać (np. pozostając dłużej w pozycji otwartej), uzyskanie przez silnik normalnej temperatury roboczej potrwa znacznie dłużej lub będzie to wręcz niemożliwe.
Ważne podczas wymiany termostatu: należy przestrzegać kierunku montażu (strzałka)!
WAŻNE! Nowoczesny obieg chłodzący to bardzo złożony system, który wymaga odpowiedniej staranności podczas napraw. Bardzo ważne jest przede wszystkim prawidłowe odpowietrzenie!
Porada pochodzi z Technical Messenger Mahle.
Komentarze (0)