Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  01.03.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Warsztatowe problemy i ich rozwiązania z Autodaty

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Kia Cee’d
Świeci się lampka ostrzegawcza systemu ABS/ESP
Pytanie: W przeszłości wymieniliśmy czujnik liczby obrotów koła systemu ABS z przodu w aucie naszego klienta marki Kia Cee’d z 2009 roku, gdyż świeciła się lampka ostrzegawcza systemu ABS/ESP. Pojazd powrócił do warsztatu z tymczasową awarią elektrycznego układu wspomagania kierowania oraz z tymi samymi kodami usterki czujnika liczby obrotów koła zapisanymi w komputerze sterującym systemu ABS. Czy wiecie, jak zabrać się za naprawę tego samochodu?
Odpowiedź: Opisane symptomy dotyczą wszystkich modeli Kia Cee’d wyprodukowanych na Słowacji przed 10.05.2013 r. Wiązka przewodów czujnika obrotów koła systemu ABS ociera o przedni wewnętrzny błotnik, powodując przerwanie obwodu prądowego/zwarcie. Sprawdź wiązkę przewodów czujnika liczby obrotów koła systemu ABS pod kątem uszkodzeń we wskazanym miejscu (fot. 1.1). W razie potrzeby napraw lub wymień przewody na nowe. Aby zapobiec ponownemu wystąpieniu usterki, należy zachować odpowiedni odstęp pomiędzy wiązką przewodów a wewnętrznym błotnikiem z przodu. Czynności powtórz po drugiej stronie samochodu. Usuń kody usterek. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Škoda Yeti
Silnik pracuje w trybie awaryjnym i świeci się lampka ostrzegawcza elektronicznej regulacji ciśnienia (EPC)

Pytanie: W naszym warsztacie znajduje się Škoda Yeti 2,0 TDI z 2015 roku, w której występuje kilka usterek: silnik pracuje w trybie awaryjnym, świeci się lampka ostrzegawcza elektronicznej regulacji ciśnienia (EPC) i miga lampka ostrzegawcza świec żarowych. Zapisano kilka kodów usterek odnoszących się do różnych układów, co dodatkowo utrudnia jej zdiagnozowanie. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisane problemy są nam znane i występują w modelach Yeti z kodem silnika DFSA. Przyczyną ich występowania jest zwarcie spowodowane ocieraniem się wiązki przewodów silnika o podłużnicę z przodu z lewej strony. Wymontuj obudowę filtra powietrza, aby uzyskać dostęp do wiązki przewodów silnika. Sprawdź miejsca przetarcia wiązki przewodów silnika (fot. 2.1). Sprawdź wiązkę przewodów pod kątem uszkodzeń (fot. 2.2). W razie potrzeby napraw lub wymień wiązkę przewodów ogrzewanej sondy lambda. Sprawdź, czy odstęp pomiędzy wiązką przewodów a sąsiadującymi elementami jest prawidłowy. Usuń kody usterek i wykonaj jazdę próbną, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany.

Opel Mokka-X
Odgłosy z tylnej części pojazdu podczas jazdy
Pytanie: Jeden z naszych klientów, który posiada auto marki Opel Mokka-X z 2016 roku, skarży się na odgłosy grzechotu dochodzące z tyłu w trakcie jazdy. Słyszeliśmy je podczas jazdy próbnej, ale już w warsztacie mamy problem z określeniem przyczyny usterki. Czy zgłaszano wam już taką usterkę?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy już o odgłosach grzechotu występujących w modelach Mokka-X z kodem silnikowym LE2 (B14XFT) i dochodzących z tłumika końcowego układu wydechowego. Wymontuj końcowy tłumik układu wydechowego i zastosuj zgrzewanie punktowe w 6 punktach na górnej części tłumika w pokazany sposób (fot. 3.1). Wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Peugeot 5008
Silnik gaśnie przy wyborze wstecznego biegu
Pytanie: Mamy problem ze zdiagnozowaniem kilku usterek w pojeździe marki Peugeot 5008 z 2011 roku z automatyczną skrzynią biegów. Występują w nim sporadyczne awarie rozrusznika, a silnik gaśnie przy wyborze wstecznego biegu. W pamięci usterek zapisano kody (P0972, P0975) związane z zaworami elektromagnetycznymi przełączania przekładni. Odkryliśmy słabe połączenie z masą na obudowie przekładni, ale oczyszczenie punktu masy nie zaradziło usterkom. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Spotkaliśmy się już wcześniej z takim problemem występującym w modelach Peugeot 5008 z automatyczną przekładnią. Udało wam się odnaleźć jedną z przyczyn usterki, którą jest słabe połączenie z masą na obudowie przekładni. Drugą przyczyną jest słabe połączenie pomiędzy przewodem masy a punktem masy podwozia spowodowane korozją. Zidentyfikuj i sprawdź stan punktu masy obok akumulatora (fot. 4.1). Wymontuj akumulator i jego wspornik. Sprawdź przewód i punkt masy. Oczyść punkt masy akumulatora. Wkręć nową śrubę mocującą do punktu masy podwozia. Dokręć śrubę mocującą prawidłowym momentem dokręcania (10 Nm). Oczyść lub dokręć punkt masy akumulatora na obudowie przekładni. Dokręć śrubę mocującą prawidłowym momentem dokręcania (20 Nm). Zamontuj akumulator i wspornik akumulatora. Usuń kody usterek.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony