Czyszczenie filtrów DPF na dobre zadomowiło się w Polsce i stało się usługą powszechnie świadczoną zarówno przez profesjonalne serwisy, jak i warsztaty samochodowe w całym kraju. Podobnie jak inne metody naprawcze, podlega również nieustannemu rozwojowi w kwestii zastosowanej technologii.
O nowoczesnych rozwiązaniach pojawiających się w branży usług regeneracji filtrów DPF rozmawialiśmy z Michałem Rzeczyckim – specjalistą ds. marketingu i Grzegorzem Gurdkiem – kierownikiem działu handlowego i szkoleniowcem w firmie OTOMATIC z Andrychowa, producenta akcesoriów i maszyn do czyszczenia filtrów DPF pracujących w nowej, rewolucyjnej technologii DPF-hybrid™
Firma OTOMATIC dysponuje zakładem produkcyjnym w Polsce o powierzchni 4000 m2 oraz wykwalifikowaną kadrą specjalistów. Produkuje i dostarcza maszyny do czyszczenia filtrów DPF klientom w 30 krajach na 5 kontynentach.
Ponadto opracowuje innowacyjne rozwiązania w zakresie czyszczenia filtrów DPF, tj. komorowy ciśnieniowy adapter do czyszczenia filtrów EURO 6 z samochodów ciężarowych wprowadzony na rynek w 2021 roku, czy nowa metoda czyszczenia DPF-hybrid™ (na mokro i sucho), która miała swoją premierę w drugiej połowie 2022 roku.
Innowacyjna metoda – większa satysfakcja użytkowników
- Analizując wyzwania, z jakimi mierzą się właściciele warsztatów samochodowych oraz sygnały płynące z branży motoryzacyjnej zauważyliśmy, że dotychczasowe metody czyszczenia filtrów cząstek stałych w niektórych przypadkach bywały niewystarczające, a nawet niekorzystne dla trwałości filtrów DPF. Obecnie w Europie i na świecie dominują dwie główne metody regeneracji filtrów: hydrodynamiczna i w mniejszym stopniu pneumatyczna. Jeśli chodzi o zastosowanie w praktyce, każda z nich ma swoje plusy i minusy, a co istotne niestety nie zawsze sprawdzają się w każdej sytuacji. Dlatego na bazie naszych doświadczeń i przeprowadzonych testów, opracowaliśmy hybrydową metodę czyszczenia o nazwie DPF-hybrid™, która w jednym urządzeniu – najnowszej maszynie DPF Platinum, łączy zalety obu wyżej wymienionych metod, a co najważniejsze eliminuje ich wady. Tym samym poprawiliśmy efektywność i czas trwania procesu zwiększając satysfakcję klientów z użytkowania naszych maszyn - wyjaśnia Grzegorz Gurdek.
Jeszcze bardziej skuteczne i ekonomiczne czyszczenie
Powoli dobiega końca era regeneracji filtrów DPF metodą hydrodynamiczną – tylko na mokro. Obecnie rynek zaczyna zdobywać technologia DPF-hybrid obejmująca trzy etapy czyszczenia:
1.Wstępne suche (pneumatyczne) – polega na usunięciu luźnej sadzy i popiołu z filtra DPF za pomocą silnego przedmuchu wzmocnionego impulsem sprężonego powietrza.
2.Następnie na mokro (hydrodynamiczne) – wykorzystuje siłę hydrodynamiki przepływu wody o charakterze turbulentnym w połączeniu z impulsem sprężonego powietrza z kompresora. Podczas procesu czyszczenia strugi płynu roboczego mieszają się tworząc wiry, które w łatwy sposób przenikają i usuwają cząstki stałe w mikroporowatych przegrodach kanałów filtra.
3. Ponownie na sucho (podczas suszenia filtra) – poprzez zastosowanie systemu „Air Pulse” wzmocnionego bardzo silnym impulsem sprężonego powietrza eliminuje ryzyko odparowania brudnej wody płuczącej i gromadzenia się pozostałych cząstek zanieczyszczeń w kanałach czyszczących filtra. Usuwa pozostałości popiołów w postaci skurczonych, wysuszonych cząstek na zewnątrz kanałów filtracyjnych.
Metoda hybrydowa z jednej strony zwiększa efektywność procesu czyszczenia i skraca czas suszenia filtrów DPF, a z drugiej zmniejsza zużycie zasobów energetycznych, zapewniając znaczne oszczędności w skali roku.
Blisko klienta
OTOMATIC jest zarówno producentem maszyn do czyszczenia filtrów cząstek stałych, jak i firmą lokalnie świadczącą usługi regeneracji filtrów DPF.
- Naszym nadrzędnym celem jest produkcja wysokiej jakości maszyn do czyszczenia filtrów DPF i rozwój technologii. Usługę czyszczenia filtrów cząstek stałych traktujemy jako swego rodzaju okazję do zbierania doświadczeń, informacji zwrotnych od klientów, które pomagają nam udoskonalać produkty oraz wdrażać innowacyjne rozwiązania. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników wprowadziliśmy konfigurator pozwalający na wyposażenie maszyny w dodatkowe funkcje ułatwiające pracę np. odolejacz, czy automatyczny dozownik detergentu, a co najważniejsze opracowaliśmy nową, pionierską metodę czyszczenia filtrów DPF-hybrid™, która sprawdza się w praktyce w warsztatach na całym świecie – wyjaśnia Michał Rzeczycki, specjalista ds. marketingu w firmie OTOMATIC. – W Polsce prężnie rozwija się rynek usług czyszczenia DPF. Użytkownicy diesli coraz lepiej rozumieją konieczność zadbania o stan techniczny swoich pojazdów. Mycie filtrów DPF w profesjonalnym serwisie lub warsztacie po osiągnięciu konkretnego przebiegu staje się powszechne, jak choćby np. wymiana filtrów, czy oleju w samochodzie. Coraz więcej osób zainteresowanych jest też nową metodą DPF-hybrid™. Maszyny i akcesoria, które produkujemy i dostarczamy naszym klientom są odpowiedzią na ich głosy, sugestie, rosnące zapotrzebowanie na rynku, a także zmieniające się przepisy i normy w kwestii emisji spalin – dodaje.
Komentarze (0)