Części i regeneracja

Części i regeneracja

2 dni temu  24.09.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Wymiana rozrządu zawsze z kontrolą łańcucha. Na przykładzie VAG 1,8 20V AWT

Procedurę wymiany rozrządu w silniku VAG 1,8 20V AWT omawia Andrzej Kowalski, trener techniczny NTN-SNR

Strona 2 z 2

– Ustawiam klucz dynamometryczny na 27 Nm, aby po skończonej regulacji dokręcić nakrętkę zabezpieczającą. Korzystamy z imbusa 8 mm. Reguluję ustawienie płetwy, dociskam trzpień i demontuję zabezpieczenie, następnie reguluję wstępną odległość dokręcam nakrętkę zabezpieczającą. Obracam wałem korbowym dwa razy, by dać szansę popracować mechanizmom hydraulicznym. Przy okazji sprawdzam synchronizację całego układu – opowiada ekspert.

Odległość między płetwą a korpusem napinacza powinna wynosić od 6 do 10 mm. Andrzej Kowalski przypomina, by nie uruchamiać silnika, zanim wszystkie płyny eksploatacyjne nie zostaną uzupełnione. To ważne także ze względu na pompę wody, która mając uszczelnienia ceramiczne, jest bardzo trwałym produktem, ale nieodpornym na pracę bez smarowania.

Po zakończonej pracy z układem pasowym należy skontrolować stan układu łańcuchowego, o czym wspominaliśmy wcześniej. Zachęcamy do korzystania z technicznych porad NTN-SNR dostępnych w wygodnej formie wideo.

Pobierz aplikację TechScaN’R

GALERIA ZDJĘĆ

Wymiana rozrządu zawsze z kontrolą łańcucha. Na przykładzie VAG 1,8 20V AWT
Demontaż układu rozrządu zaczynamy od cofnięcia trzpienia napinacza hydraulicznego. Należy zablokować trzpień wewnątrz korpusu
Demontaż układu rozrządu zaczynamy od cofnięcia trzpienia napinacza hydraulicznego. Należy zablokować trzpień wewnątrz korpusu
Cofanie napinacza hydraulicznego w określonych sytuacjach jest dopuszczalne, ale zawsze robimy to z dużą ostrożnością i powoli. Przepływ oleju z komory wysokiego ciśnienia do komory niskiego ciśnienia jest ograniczony przez średnicę otworu. Przy szybkim ruchu uszczelnienie zostanie uszkodzone
Kontrola układu łańcuchowego jest obowiązkowym elementem prac serwisowych przy rozrządzie w silnikach VAG 1,8 20V AWT

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony