Opisana poniżej procedura wymiany sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego (DMF) w samochodzie osobowym klasy wyższej średniej, powstała w oparciu o konkretny przykład – Mercedesa E220 CDI. Jednak wiele z przedstawionych czynności, ich kolejność oraz ogólne zasady serwisowania ww. części, pozostają niezmienne zarówno dla innych modeli tej marki, jak również dla wielu innych pojazdów osobowych.
Krok 1 – Demontaż skrzyni biegów
Zapisz kod radia i odłącz akumulator. Odkręć stelaż wydechu od obudowy skrzyni biegów, a następnie odłącz środkowy odcinek układu wydechowego od rury wylotowej tak, aby nie blokował on dostępu do skrzyni biegów. Zdemontuj osłony termiczne układu wydechowego oraz wszelkie inne elementy, które mogą utrudniać dostęp do wału napędowego. Podeprzyj skrzynię biegów i rozłącz jej tylne mocowanie.
Zaznacz położenie gumowych łączników oraz kołnierzy po obu stronach wału napędowego, aby ułatwić jego ponowny montaż we właściwej pozycji, celem uniknięcia powstawania wibracji lub nieprawidłowego wyważenia. Usuń śruby z centralnego łożyska, ze skrzyni biegów oraz z kołnierzy dyferencjału, a następnie zdemontuj wał napędowy. Tę ostatnią czynność warto przeprowadzić w dwie osoby.
Zdemontuj pasek uziemiający z obudowy skrzyni biegów pozostawiając go połączonym z karoserią. Odłącz przewód hydrauliczny wysprzęglika centralnego (CSC) w miejscu, gdzie łączy się on ze sztywną rurą pompy głównej, pamiętając o tym aby, zebrać wyciekający płyn do odpowiedniego naczynia.
Komentarze (0)