Części i regeneracja

Części i regeneracja

ponad rok temu  02.07.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wymiana szyby nie taka prosta... Trzeba zwracać uwagę na szczegóły

Fot. Piotr Łukaszewicz

To, jak mocno osadzona jest szyba czołowa, ma duże znaczenie nawet dla prawidłowego działania poduszki powietrznej pasażera. Jeśli szyba wypadnie z ramy lub ulegnie całkowitemu rozbiciu, poduszka powietrzna nie znajdzie odpowiedniego oparcia, przez co nie spełni swojej funkcji. Dlatego warto zgłębiać tajniki prawidłowego montażu szyb.

Jakie są najważniejsze trendy w tej branży? Jednym z nich jest hydrofobizacja szyb, czyli tzw. niewidzialna wycieraczka. Oszczędzamy szybę, pióra wycieraczek oraz płyn do spryskiwaczy. Co ważne, powłoka ta zmniejsza o 70% podatność na zabrudzenia, a tym samym poprawia ostrość widzenia kierowcy.

W dyskusjach pojawia się temat kwalifikacji szyb do naprawy. Eksperci NordGlass przypominają, że naprawiane mogą być tylko te usterki, które znajdują się przynajmniej 10 cm od krawędzi montażowej szyby, a ich średnica nie przekracza 24 mm (to mniej wiecej wielkość 5 złotowej monety).

Nie tylko menadżerowie flot wiedzą, że nienaprawiany ubytek w szybie "rośnie". Ale właściwie dlaczego? W miejscu ubytku na szybie stopniowo gromadzą się zanieczyszczenia, które pod wpływem działania zmiennych temperatur oraz opadów atmosferycznych mogą powodować pogłębianie się uszkodzenia. Powietrze znajdujące się w szczelinie ma inny współczynnik załamania światła niż szkło. Profesjonalna naprawa polega więc na usunięciu nagromadzonego powietrza, a dopiero następnie wprowadzeniu w miejsce ubytku specjalnej żywicy, której współczynnik załamania światła jest identycznym jak szkła szyby samochodowej.

Tagi: NordGlass,

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony