Inżynierowie Brembo wykorzystali ulepszoną optymalizację topologii w tworzeniu odlewu aluminiowego do pojazdu drogowego. Optymalizacja topologii to narzędzie programowe, które pozwala użytkownikowi symulować sztywność elementu, identyfikując obszary nadmiaru materiału. To oprogramowanie jest często stosowane w projektowaniu geometrycznym hamulców typu racing, frezowanych z bryły („billet") w celu opracowania komponentów o zoptymalizowanej wydajności, sztywności i masie.
Znacząca redukcja każdego z narożników o 400 gramów pozwala zaciskowi osiągnąć najwyższy współczynnik lekkości/sztywności, jaki kiedykolwiek miał miejsce w przypadku odlewanego zacisku aluminiowego do użytku drogowego. Optymalizacja wagi zapewnia zmniejszenie masy nieresorowanej, co skutkuje poprawą osiągów i zachowania się samochodu, a także zmniejszeniem zużycia paliwa. Jakość, funkcjonalność i dbałość o design tego zacisku zwiększa jego zdolność perfekcyjnego dopasowania się do kształtu i koloru ekskluzywnych samochodów, dla których został on zaprojektowany. Z tego powodu, był to pierwszy wybór urządzeń hamulcowych przez Pagani do Huayra BC.
Komentarze (0)