Części i regeneracja

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  01.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Zawieszenia hydropneumatyczne. Jak działa?

Zawieszenia hydropneumatyczne stanowią specyficzne połączenie elementów składowych typowych dla zawieszeń klasycznych oraz zintegrowanego z tymi elementami układu hydraulicznego.

W zawieszeniach hydropneumatycznych wyróżnia się następujące elementy:
- elementy wodzące (prowadzące), do których należą wahacze, drążki reakcyjne, stabilizatory, metalowo-gumowe elementy mocujące; zapewniają one stateczność i kierowalność samochodu;
- elementy sprężyste: resory piórowe, stalowe sprężyny śrubowe, sprężyny gazowe, sprężyny powietrzne, drążki skrętne, stabilizatory, zapewniające płynność jazdy;
- elementy tłumiące, którymi są amortyzatory pozwalające zarówno na rozproszenie energii zmagazynowanej w elementach sprężystych, jak i na ułatwienie zachowania ciągłego kontaktu kół jezdnych z nawierzchnią drogi; mają bardzo istotny wpływ na bezpieczeństwo ruchu samochodu, ponieważ z powodu zużycia nie spełniają swoich funkcji, skutkiem czego następuje wydłużenie drogi hamowania;
- elementy układu hydraulicznego, wśród których znajdują się elementy wymuszające pracę, sterujące i łączące.

Elementy składowe zawieszeń hydropneumatycznych przenoszą na nadwozie samochodu (ramę) siły i momenty działające na poszczególne koła, którymi są:
- siły pionowe wynikające z obciążenia statycznego kół ciężarem pojazdu oraz 
    z obciążeń dynamicznych wywołanych nierównościami drogi,
- siły wzdłużne i pionowe wynikające z przekazywania napędu, a w przypadku mostów napędowych także moment reakcyjny oraz momenty reakcyjne występujące przy hamowaniu,
- siły poprzeczne i momenty wynikające z ruch krzywoliniowego i powodujące przechył nadwozia.

W dokonanej charakterystyce wykazano istnienie układu hydraulicznego zapewniającego pracę zawieszenia. Czynnikiem roboczym w takim układzie jest ciśnienie cieczy, w tym przypadku oleju hydraulicznego. Natomiast jego budowa opiera się na zamkniętym, szczelnym połączeniu podzespołów i elementów składowych. Do podstawowych podzespołów i elementów układów hydraulicznych zawieszeń hydropneumatycznych zalicza się: pompy hydrauliczne, akumulatory hydrauliczne, regulatory ciśnienia, siłowniki hydrauliczne, zawory, rozdzielacze, filtry, zbiorniki, przewody. 

Podzespoły i elementy składowe układów hydraulicznych przypisane są do podstawowych grup.


Oferta
W ofercie Inter Cars SA dostępne są elementy zawieszenia hydropneumatycznego renomowanych marek Monroe, Bilstein.
Przykładowe referencje:
Sfery zawieszenia:
- MONSP8102 – Sfera zaw. tył (31 barów) Citroën C5 Hydroactive 3 (bez wersji PLUS) 1.8i/2.0i/1.6HDi 9.04-2.08.
- MONSP8108 – Sfera zaw. tył (44 bary) 
Citroën C5 Hydroactive3 Plus kombi 2.0i 16V/2.0Hpi /3.01-8.04/.

Miechy zawieszenia pneumatycznego:
- 40-076621 – Miech zawieszenia pneumatycznego tył P Mercedes CLS (C219), E (S211), E (W211) 1.8-5.5 03.02-12.10,
- 40-076676 – Miech zawieszenia pneumatycznego tył L Mercedes E (W211) 5.5/6.2 10.02-12.08.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Bolo 2 ponad rok temuocena: 100%  No to lipa. Sferami handluje mnóstwo sklepów. To żaden rarytas, poza tym dają się regenerować. To po co kupować?. W ofercie rynkowej brakuje natomiast górnych silentblocków siłowników zawieszenia przedniego, tychże siłowników, osłon karbowanych tych siłowników, elementów hydraulicznych takich jak zawory hamulcowe, rozdzielacze, zawory bezpieczeczeństwa, zestawów naprawczych siłowników tylnych, oryginalnych przewodów hydraulicznych, odbojów tylnych wahaczy i wielu innych drobiazgów.
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Bolo 1 ponad rok temu No to lipa. Sferami handluje mnóstwo sklepów. To żaden rarytas, poza tym dają się regenerować. To po co kupować?. W ofercie rynkowej brakuje natomiast górnych silentblocków siłowników zawieszenia przedniego, tychże siłowników, osłon karbowanych tych siłowników, elementów hydraulicznych takich jak zawory hamulcowe, rozdzielacze, zawory bezpieczeczeństwa, zestawów naprawczych siłowników tylnych, oryginalnych przewodów hydraulicznych, odbojów tylnych wahaczy i wielu innych drobiazgów.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony