Części i regeneracja

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  04.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Zawieszenie kolumnowe i belka skrętna czy wielowahacz? [TEMAT MIESIĄCA]
Strona 2 z 2

Układ wielowahaczowy oprócz zalet ma również istotne wady. Główna to wytrzymałość zawieszenia w przypadku większej masy pojazdu. Wybijanie się wahaczy (głównie górnych) oraz powstające luzy i zapieczone śruby w wyniku oddziaływania czynników atmosferycznych w okresie eksploatacji to największe problemy, jakie generuje zawieszenie wielowahaczowe. Ponadto naprawa zawieszenia wielowahaczowego może być odrobinę bardziej kosztowna ze względu na stopień skomplikowania układu, liczbę części, a także bardziej czasochłonny czas naprawy.

Dzisiaj są już na rynku dostępne specjalne narzędzia do obsługi nawet bardzo zapieczonych elementów tego typu zawieszeń, a ceny zestawów wahaczy sprawdzonej jakości można kupić w bardzo przystępnej cenie, dlatego nie można tu mówić o wielokrotnie większych kosztach eksploatacji w porównaniu z zawieszeniem typu McPherson.

Bezpieczeństwo

Bez względu na to, w jaki rodzaj zawieszenia wyposażony jest nasz pojazd, obowiązkiem użytkownika jest utrzymywanie jego elementów w jak najlepszym stanie. Po każdej, nawet najmniejszej ingerencji w układ zawieszenia, zalecana jest kontrola, a w razie konieczności regulacja ustawienia geometrii kół. Ma to bezpośredni wpływ na zdrowie a niejednokrotnie także życie kierowcy, pasażerów oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Źródło: Auto Partner

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ rudawy 1 ponad rok temu Każdy rodzaj zawieszenia jest dobry jeśli umiemy o niego odpowiednio zadbać . Mam kilka aut w tym Peugeota Partnera z belką skrętną która o złej sławie . Ale ogólnie jestem zadowolony . Auto serwisuje na częściach delphi . Jeszcze się na nich nie zawiodłem . Robię ok 4k km tygodniowo
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony