Układ wielowahaczowy oprócz zalet ma również istotne wady. Główna to wytrzymałość zawieszenia w przypadku większej masy pojazdu. Wybijanie się wahaczy (głównie górnych) oraz powstające luzy i zapieczone śruby w wyniku oddziaływania czynników atmosferycznych w okresie eksploatacji to największe problemy, jakie generuje zawieszenie wielowahaczowe. Ponadto naprawa zawieszenia wielowahaczowego może być odrobinę bardziej kosztowna ze względu na stopień skomplikowania układu, liczbę części, a także bardziej czasochłonny czas naprawy.
Dzisiaj są już na rynku dostępne specjalne narzędzia do obsługi nawet bardzo zapieczonych elementów tego typu zawieszeń, a ceny zestawów wahaczy sprawdzonej jakości można kupić w bardzo przystępnej cenie, dlatego nie można tu mówić o wielokrotnie większych kosztach eksploatacji w porównaniu z zawieszeniem typu McPherson.
Bezpieczeństwo
Bez względu na to, w jaki rodzaj zawieszenia wyposażony jest nasz pojazd, obowiązkiem użytkownika jest utrzymywanie jego elementów w jak najlepszym stanie. Po każdej, nawet najmniejszej ingerencji w układ zawieszenia, zalecana jest kontrola, a w razie konieczności regulacja ustawienia geometrii kół. Ma to bezpośredni wpływ na zdrowie a niejednokrotnie także życie kierowcy, pasażerów oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Źródło: Auto Partner
Komentarze (1)